Ännu en dag..

Så har onsdagen gått också då.. Det är konstigt häruppe att tiden går sakta ändå. Men det kanske är för att man inte behöver göra något av allt det vanliga man gör hemma. Ingen disk, städ, laga mat, tvätt... Man har bara sig själv att tänka på. Jag önskar att alla gjorde den här resan jag har gjort. Jag kommer iaf att åka tillbaka..många gånger hoppas jag.. Jag har precis kommit från en föreläsning som en av ägarna till Masesgården hade nu. Den var inspirerande på många sätt. Det stora budskapet var att man ska alltid försöka tänka positivt, man ska var snäll, ha respekt för andra människor, visa omtanke och att leva i nuet. Inte planera inför sommaren idag utan njuta av den dagen vi faktiskt har idag. Det är ju så sant.. Ooops!! Nu blev jag visst lite djup ett tag här...
För att inte låta alltför negativ nu då så tänkte jag när jag vaknade att jag skulle börja morgonen med att springa, men jag höll på att dö!! Kändes det förstås bara som. Jag var totalt utpumpad i hela kroppen och knoppen!! Kan det bero på att jag tränat ca 5 ggr om dan i tre dar före??? Och min eventuella proteinbrist? Jag vet inte, men hela Dalarna snurrade.. Där fick man för att man ville mer än man klarar. Trodde liksom att jag var stålkvinnan nu eller nåt. Kände mig istället som en robinsondeltagare som inte ätit på fjorton dar ;) Mina bordskompisar bara suckar och skrattar åt mig..
Efter potatisvattnet och frukosten var det dags för föredrag om hälsa och helhet.. Det hade jag lika gärna kunnat vara utan, men jag fick ju sitta en stund iaf. Det var positivt. Jobbigt med den bullriga magen bara, att sitta för länge.. Skönt att det är lika för alla :)  På yogan idag, var det inte bara en parkettare som hördes kan jag förtälja  :D  Tur att man fortfarande har förmågan att knipa när det behövs ;)
Sen var det återigen dags för den goa lunchen och en proteinbar till det. Tror det behövdes.. Efter lunchen tog jag och Johan en promenad och jag passade på att fotografera lite. Så vackert väder idag!
Halv fyra drog kursen igång och idag handlade det om tarmhälsa. Kan säga att det blev mycket s k i t snack  ;)  35 minuters träning på det och sen den goa middan ;)
Avslutade kvällen där jag började, med den fantastiska föreläsningen..

Mina vänner och alla i min närhet på olika sätt; Aj löv ju  :)

Kommentarer
Postat av: Jessica

Hej! Kom på att jag ville gå in och se hur du har det! Ja, hälsohem kan säkert vara bra och lärorikt om man vill ha livsstilsändring. Inte var FÖR duktig bara... Jag håller inte riktigt med om det där att "man ska leva i nuet". Jag tycker det är viktigt att ha mål att se fram emot. Speciellt viktigt när jag var sjuk.Och nu ser jag jättemycket fram till att vi ska till Ö-g i sommar! Då ses vi och då ska vi dricka vin så det sprutar ur öronen!

Men gud vad jag lät negativ till hälsohemmet! Det var ju inte meningen. Kos deg resten av tiden du er der! Ha de bra!

2009-04-22 @ 23:07:32
Postat av: Helen G Edvinsson

Hej svejs...jag tycker det låter sååå kul och tänkte att man kanske kan lägga fram små gliringar till mannen sin, att när jag fyller år (kanske 40????)skulle jag JÄTTE gärna vilja åka på hälsohem....hm..så du kanske kan börja spara redan nu....hihi. Ha ännu en toppen dag, själv måste jag gå nu, så inte eran goa unge hinner före mig:=)

2009-04-23 @ 07:58:30
Postat av: jessica

Faaan vad duktig du är....

Jag skulle nog ha deckat första dagen. Idag känns det som att jag skulle behöva vara där du är. Jag har blivit så stel i nacke och axlar. Så idag fär jag tänja på mina slela axlar. Om jag kommer ihåg hur man gör. Annars anlitar jag dig till att mjuka upp mina stela partier. Ha en trevlig torsdag. kram jessica i öregrund.

2009-04-23 @ 08:38:51
Postat av: Annelie

Hej hej, det låter som en saga allting där uppe. Tror säkert många skulle behöva det fast för mig är det träning nog att läsa det du gör. Blir svettig av bara tanken :) Och inte skulle jag bli mätt heller, svårt att äta vegetariskt när man inte tål grönsaker mm. Hmm, ketchup är ju vegetariskt så det skulle väl bli det jag fick livnära mig på. :) Ha nu så trevligt och hälsa Dalarna!

Kram från mig.

2009-04-23 @ 14:44:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0