Börjar halka efter med skrivandet :o

Alltså, jag hade med mig sju böcker för jag trodde jag inte skulle ha så mycket att göra. Jag är ju trots allt här helt själv. Jag har kommit till sidan 132 i den första boken!! När jag ska sätta mig på kvällen och skriva på datorn så är jag för trött! Helt otroligt! Trodde jag aldrig!
När jag kom hit i lördags eftermiddag så la jag ner kaffeburken i en låda. På söndagen tog jag fem droppar på morgonen och likaså på kvällen, sen kan jag säga att jag glömt att burken finns!!! Jag har inte druckit kaffe sen i söndags kväll och jag har inte ägnat det en tanke.. Visst är det konstigt hur miljön kan påverka en människa? Jag hade ju absolut inte tänkt att lägga ner kaffet, men vem är det som sitter och hinkar nyttiga gröna, vita och röda teer efter varje måltid?? Och tycker det är gott dessutom.. Jo, Jessica det.. Trodde ni inte va??? :)
Jaha ja.. Vad var det för dag igår nu då?? Ja, tisdag. Hmm svårt när man ligger en dag efter så här. Jo, Jag vaknade före 7 igen, suck, men hade ingen lust att gå på Qigongen som skulle börja kvart i åtta, så jag gick upp och drack mitt potatisvatten och gick till simhallen istället. Simmade 1000 meter. Jobbigt i en 14 metersbassäng ;) blir några vändningar!! Kan ni fatta så bra jag har det?? Simhallen ligger precis utanför mitt fönster och den är öppen dygnet runt!! Sen frukost :D  inte tokigt!! Dessvärre har jag upptäckt att jag har nog proteinbrist. Det är nog därför jag är så trött.. Man får inte i sig tillräckligt med protein på vegetarisk kost, när man dessutom tränar så mycket som vi gör här nu. Ska köpa en proteinbar som det så vackert heter, får se om det blir bättre.
Kvart i tio var det dags för stavgång igen. Gick bra. Jag börjar få in snitsen nu! Har lärt mig att springa i uppförsbackarna med dom också :) Ser nog ganska rolig ut :)
Men sen 10.30 var det då dags för min första behandling.. En algkur!! Och jag kan säga att det var precis vad det var det! Människan smetade in mig, från topp till tå med kokade gröna alger som gjorts till en smet. Sen lindade hon in mig i typ plastfolie. Jag luktade sushi!!! Såg nog ut som en också.. Fan att jag inte tog med kameran :D Fick ligga så i en kvart och sen duscha av allt. Avslutade med massage ;) Det ni!! Nu är jag len och fin som en babystjärt!!
Halv fyra var det dags för kurs igen. Riktigt spännande och inspirerande. Sen step-up 50 minuter. Det börjar också bli riktigt kul :)  Det som är mindre kul är den träningsvärken som ni sitter på skinkor och vader. Den är inte att leka med ska jag säga!! Man hör liksom ett stön när alla ska resa sig från sina stolar :)
Sen var det den goda maten igen! Undrar hur mycket jag spänt ut min magsäck under dom här dagarna?? Typ som en pilatesboll eller nåt, så mycket som jag äter!! Det är ju så GOTT!! Frågade kocken igår, efter lite recept, men det hade dom inte minsann.. Typiskt! Jag kan ju inte ens uttala de ingredienser som är med i dom här grytorna, än mindre laga dom :(  Ja ja falukorv är väl också gott.. eller inte..
Appropå middagen så hade vi så trevligt vid matbordet så jag glömde till och med bort pilatesträningen som började kl 19  :O   Alltså hjälp!! Jag? Glömma? En träning?? Mina goda vänner vid bordet tyckte iaf det var ett sundhetstecken ;) Jag kan ju såklart inte låta bli att lägga mig i Johans diabetes. Hur han ska sänka eller höja insulinet nu med den här kosten och träningen.. Suck. Jag blir så trött på mig själv!! Anneli frågade ifall vi kunde ta lite stavgång istället, så det gjorde vi, jag Anneli och Johan. Och eftersom jag missat pilatesen så simmade jag en kilometer till på kvällen. Avslutade kvällen i bubbelpoolen :D
Är det konstigt att man blir trött??? :) Måste nog åka hem snart och vila upp mig.. Oj Oj Oj, tänk att komma hem och säga nåt sånt!?
Är jag pigg så skriver jag om dagens bravader redan i kväll :)
Puss och kram och nyp i stjärten

Kommentarer
Postat av: Anna

Oj oj så häftigt att du nu är iväg. Jag måste nog säga att jag är lite avis, men jag skulle nog föredra lite mindre träning, men bara lite;).

Ha det så fantastiskt bra.



Kram Anna

2009-04-22 @ 16:59:59
Postat av: jessica

Ja skriva kan du. Jag skrattar gott åt dina uttryck.

Ser fram emot nästa inlägg..

kram jessica.

2009-04-22 @ 20:10:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0