Summan av det hela :)

Ja, nu är det sista kvällen (för den här gången) Idag är det kanonväder IGEN, men ännu varmare!! Härligt ;) Idag har jag softat och bara gjort några promenader och simmat lite. Har även fått en behandling idag, kinesisk massage. Annorlunda, men väldigt skönt förstås :)
Ja, summan av det hela nu då som sagt var: För det första, så är det här vila och hälsa för mig. Att kunna och ha möjlighet att röra på mig, när jag vill och känner för det. Låter kanske konstigt för somliga, men jag får massor av energi när jag rör på mig. Fler borde kanske tänka på att röra sig minst 30 minuter varje dag.
Jag har inte gått på ett enda pass utan att jag själv ville det. Detta var den absolut optimala veckan för mig, jag kommer absolut att göra om det!! Hoppas att Rulle följer med mig nästa gång ;)
Jag har träffat väldigt trevliga människor och jag tror att minst tre av dem kommer jag ha fortsatt kontakt med. Hoppas jag iaf!!!

Maten ska vi inte tala om(det har jag ju redan gjort otaliga gånger) Men jag måste bara säga det, jag vet inte hur jag ska klara mig utan den när jag kommer hem!!! HJÄLP!! Ska köpa en kokbok, men vet inte om det är så mycket lika i den. Sen är det förstås dom som inte klarar av maten här. Magen säger ifrån, men för mig; kanon!!
Sen det här att jag trodde det bara skulle vara en massa mystiska, knasiga människor på såna här ställen. Där hade jag HELT fel! Det är utbrända tjejer, trötta småbarnsföräldrar, överviktiga killar och tjejer, medelålders kvinnor och män som bara vill koppla av och ha det mysigt, såna som jag; uttröttade mammor som behöver hämta ny energi och kraft. För att sen orka fortsätta med det dagliga livet med allt vad det innebär... Sen att jag åkte på en "träningsvecka" med kurs om hälsa. Det är  för att det är mitt intresse och jag hoppas att jag ska få leva länge och få vara frisk lika länge..
Som sagt; Jag har haft en underbar vecka :)
Kramar om...
Visst ja, jag har glömt att jag inte druckit kaffe sen, vad var det? söndags..??


Kommentarer
Postat av: jessica

Vad spännande att få träffa dig nu när du kommer hem. Du verkligen glöder när du skriver om allt du varit med om. Jag tror nog att du skulle kunna skriva en bok. Ha nu en riktigt trevlig kväll.

Och kör försiktigt hem imorgon..

Får man bjuda på kaffe.........hi hi hi.

kram jessica

2009-04-24 @ 21:38:28
Postat av: Peter Karlsson

Tack Jessica för dina trevliga reportage under veckan, det har varit väldigt kul att få följa dina upplevelser. Så fort jag kom hem från jobbet gick jag in på din blogg och läste, och som du märkte: det håller inte att hoppa över skrivandet någon dag, jag har nog aldrig sett så många besvikna kommentarer den kvällen du var såååå trött.

Jag kommer att sakna dina berättelser från Leksand, kanske kan vi skicka iväg dig någon annanstans snart, så vi kan få nya resereportage. Övre Volta, Burkina Faso, kanske?

Hoppas resan hem gick bra, och någon gång vore det väl inte omöjligt att vi skulle springa på varann i Öregrund.

2009-04-25 @ 13:21:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0