Tillbaka till verkligheten...

Ja, i morse vakande jag 06.05, klarvaken!! Tänkte som så att nu är det sista svängen här som gäller ;) Stack ut och sprang ca 3 km. Sen in i simhallen och simmade mina 1000m. Så ja, nu kan jag åka hem och bara ta det lugnt.. (he he)  Åt frukosten och ville vänta in mina vänner för att säga Hej då. Dom var ju ovanligt trötta just idag såklart.. Johan hade dessutom blivit sjuk :(
Resan hem gick bra! Lite jobbigt att jag slet upp dörren till en farbror som satt på toa i Gävle bara :) men annars gick allt utan blessyrer(heter det så???)
När jag kom hem stod Adrian på altanen med napp i munnen och alldeles blöt i håret. Han har väl duschat tänkte jag.. men lite värre än så visade det sig vara. Rulle hade rengjort och börjat fylla på vår "kannibalgryta" som är nersänkt i altanen ni vet. Adrian hade klättrat upp på altanräcket, bredvid tunnan(1 meter högt) och skulle sätta sig där. Han ramlade baklänges ner i tunnan (1.05 djup). Han föll alltså dryga två meter bakänges rätt ner i tunnan som var fylld med ca 25 cm vatten!!!!! Slog i ryggen och huvudet.. Jag vill inte ens tänka på hur detta hade kunnat sluta. Tänk om det hade varit fullt med vatten..?? Han har track.. Rulle var under altanen...  Tänk om det varit tomt på vatten.. Tänk om, tänk om, tänk om, tänk om...... Han hade kunnat bryta ryggen, nacken, vad som... USCH!!!!!
Rulle hann iaf inte ens upp för altanen förrän Adrian hade klättrat upp ur tunnan!! 
Sedan rullade allt på som det brukar göra på Brunnsgatan 7. Jag, David och Adrian rödfärgade Davids stuga. Sen gick vi och storhandlade(tomt i kylen??!!) och lagade mat på det.. Gossen somnade på soffan klockan sju. Pust. Dags att packa upp då.. Undrar om jag kommer fortsätta blogga? Tror nog det som det känns nu iaf.
Jag saknar mina nya goa vänner  på Masesgården redan...
Puss och Kram

Kommentarer
Postat av: jessica

Välkommen hem. Oj vilket mottagande det blev..

Den ungen har gudarna med sig. Det vet vi ju sen tidigare. Tur är väl det.

Hoppas att vi kan träffas senare i veckan.

kram jessica.

2009-04-26 @ 09:15:49
Postat av: Pia

Välkommen vännen!!!!!! MEN Adrian..... Undra på att mamma behöver lite egentid!!!! ;) Vilken himla tur att allt gick så bra med prinsen eran!! Usch man vill inte tänka på allt som KUNDE hänt, han fixade det med blåmärken och blöt i håret.. :( Ajaaj... Om du ska blogga vidare, självklart, du har ju gåvan att berätta saker och sen händer det ju en del i ert dagliga liv!! Puss o kram!!

2009-04-26 @ 10:16:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0