Torsdag idag va??

Idag visste vi att det skulle bli en tuff dag, för Kristina från söndagen var tillbaka.. Men det kändes faktiskt riktigt kul. Nu vill jag träna, träna, träna :) Jag vaknade före klockan idag. Gick upp och drack mitt potatisvatten (hmm, undrar om vi har potatis hemma nu då) . Jag möttes av två väldigt upprörda damer från Malmö. Det hade tydligen varit ett stort ståhej här i natt, med ambulans och hela biddevitten. En tjej hade brutit ihop och skrikit i tre timmar mitt i natten. Hon hade tydligen problem före på olika sätt.. Jag bor ju inte i huvudbyggnaden, utan strax nedanför i min lilla stuga, så jag hade sovit gott ändå. För övrigt så tyckte damerna från Malmö mer synd om sig själva än den stackars flickan och hennes mamma :(
Det finns folk för allt!! By the way så har vi ett underbart vackert väder här :D
Morgonen började iaf med vattenträning och sen frukost :) När vi sen trampat ner frukosten i tårna var det dags för stavgång, men Kristina tyckte att jag gott och väl kunde springa istället(utan stavar som tur var) Det gick riktigt bra denna gång, pust!! Sprang ca 4 km. Uppförsbackarna är inte att leka med kan jag säga( nedförsbackarna säger man ju inget om) Man kan som tur är inte springa vilse här i Grytnäs, alla vägar leder antingen ner till Siljan eller upp till stora vägen. Tur för mig som nästan går vilse hemma på Brunnsgatan ;) Efter springpasset kunde man ju tro att man skulle få en liiiten paus bara, men icke sa nicke. In i hallen igen(synd på det fina vädret) och körde spinning i 20 minuter, stationsträning i 25 minuter och sen boxning(jag fick boxas med en tjej från Stavby, världen är bra liten)  i 25 minuter... PUST!!! Ganska mör till lunchen sen!! Jag, Johan och André tog en promenad efter maten. Man kunde gå i t-shirt!! Nu är det vååår :D
Sen halv fyra var det det dags för sista kurspasset med step-up som avslutning. Kroppen kändes ungefär som ett tusenkilos kassaskåp eller dyl. Jag påminner om Magnus Samuelsson nu ( känns ju så i kroppen iaf ) Nää han är mycket längre ju...  ;)   Min nya vän Anneli hade ärende till Leksand så vi drog in dit en sväng före maten. Snacka att det kändes konstigt att komma in till "stan" med affärer och helt vanliga saker. Inte bara en massa människor som går omkring och har det bra i sin morgonrockar eller träningskläder.. Jag har varit här i fem dagar, men det känns som veckor! Det blir liksom ens lilla värld på nåt sätt. Jag kommer att sakna mina nya vänner också jätte mycket när jag åker härifrån :(  Hoppas verkligen vi kommer hålla kontakten.. Nä hörrni, nu ska jag gå och simma en sväng och bubbla lite också :D  Ha det bäst, så hörs vi snart igen

P.S Det är hur kul som helst att få "kommentarer" Jag vet ju inte hur man svarar tillbaka på dom, men det är jätte kul att läsa allt från er D.S

Kommentarer
Postat av: pappa

hej jag trodde du skulle vila upp dej inte slita ut dej hej då

2009-04-24 @ 00:14:57
Postat av: jessica

Din pappa har rätt. Var det inte ett hälsohem....

Fast det där är din grej . Och du verkar trivas ganska bra..

Ha det gott .

kram jessica

2009-04-24 @ 08:34:24
Postat av: Stina Westman

Hej Jessicka! Nu måste du börja varva ner lite.. inte vara så kvinnligt duktig. Annars tror jag att du måste på ny semester.. i solstol.. Jag har roligt o tycker om att läsa din blogg..spontanitet är hälsosamt om något. Jag läser o drömmer mig iväg i tanken att jag också skulle orka med något liknande. Men jag lever som bekant i min lilla värld och njuter av att delta i fantasin. Varva nu ner o vicka lite på tårna de sista dagarna så ska du se att du kommer hem med mycket ny ENERGI. Kram kram Stina

2009-04-24 @ 12:09:35
Postat av: Malin

Hejgumman!

Din blogg är min första att läsa. Kul skrivet. Men som sagt, ta och koppla av lite också och njut av din ledighet i vackra Dalarna. Ha det så gott. Ses den 7 maj, kram kram Malin

2009-04-24 @ 19:21:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0