Tur att jag inte ska flyga...

För då hade jag fått betala rejält för övervikten(inte min egen förhoppningsvis, men väskans) Jädrar så tung den blev.. Men tung är ingenting i jämförelse mot vad min kropp var i natt när jag stupade i säng efter att ha delat ut reklam till ALLA villor i Öregrunds tätort. Förlåt Annelie, ni fick ingen, vi skämdes att åka omkring mitt i natten ;) Jo det hela började ju som sagt häromdan då jag fick ett samtal från S-Post att David hade fått jobb som reklamutdelare. Jag blev ju som alla vet väldigt glad.. Allt verkade frid och fröjd. Jag frågade enkom hur mycket betalt det var och hur mycket jobb det var(med tanke på att sonen min är en smula bekväm) Jo då, det distrikt som David skulle få, tog ca två timmar för en nybörjare, sen skulle det givetvis gå fortare, för det skulle han få 205 kr. Med min matte så fattade jag ju att det blir ca 100 kr i timmen. Helt okej för att skämmas en stund på Öregrunds gator. Jo, men när jag kommer hem i går eftermiddag står där tidningar för HELA ÖREGRUND!!! Jag kastar mig på telefonen och blir avsnäst av en jäkla sthlms brud som säger att hon minsann inte kan hjälpa oss.  Vad gör man??? Jag skall åka bort 12 timmar senare och där står vi med reklamtidningar upp till knäna.. Jättekul!! David själv hade för länge sen dragit ill Östhammar till polarna.. Tur nu att jag har en så underbar dotter som rycker in och hjälper en mamma i nöd! Vi tar en av de SEX kartor vi fått och beger oss ut på stan. Vi såg nog ut som två skamsna hundar eller nåt, Först försökte vi passa på att övningsköra samtidigt, så Julia körde och jag sprang.. Insåg snart att det inte funkade så speciellt bra. Drog hem och GICK ut med skiten istället. En och en halvtimme tog då vårat första distrikt ..YeYe!! Jag och Julia resonerade lite medans vi skyndsamt kastade ner reklamen då ingen såg, att vi hellre hade gått nakna på konsum än att göra det vi gjorde. Vi hoppade alltså över alla brevlådor då det kom folk. Men det man inte vet lider man väl inte av, eller..?? Är någon intresserad så hette den VillaAktuellt och det finns ca 100 ex att hämta på Brunnsgatan 7, Gratis!!
By the way så åkte sen jag och David ut med resten(ungefär) efter midnatt. Kom hem och stupade i säng vid halv två tiden. Så blev det alltså med det arbetet...

Kommentarer
Postat av: jessica

ja jag vet vad det innebär att dela ut reklam . Jag och syrran gjorde det tillsammans när vi var i den åldern. Vi hade hela öregrund. Så vi drog ett streck

igenom stan och så tog vi halva var. Jag tror nog att david kommer att klara det galant. Han märker nog av belöningen sen. Ha det gott....

Kram jessica.

2009-04-18 @ 19:28:01
Postat av: Julie

nu vill jag bara berätta för dig att jag aldrig mer tänker dela ut en tidning. och varför nämnde du inte att du hade ner en brevlåda?! :D

2009-04-19 @ 09:44:09
URL: http://juliejulio.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0