vardagsmat..

Asså, det här börjar ju bli vardagsmat nu. Sätta sig vid dukat bord, äta rätt, träna 4 ggr om dan, Jag vill inte åka hem... Jodå det är klart jag vill. Lillskiten därhemma har ju lärt sig cykla när jag var borta. Ja, dessutom var han hos Katarina och Görgen.. Men det kunde man väl förstå ;) Ska han lära sig nåt så gör han det där!
Jag längtar förstås jätte mycket efter min familj! Det är på nåt sätt när man är borta man förstår det ännu bättre. Hur mycket dom betyder för en..
Ja ja, inte bli gråtmild nu! Det var ju alltså måndagen först då som jag inte kunde skriva om för att datorn inte ville det jag ville.
Jag vaknade tidigt så jag gick upp till köket som serverar potatisvatten 07.15 varje morgon. Det ska tydligen vara väldigt bra för magen och allt möjligt :)  ( lägg några potatisbitar i en kanna vatten på kvällen och låt dra över natten, ljumma på vattnet på morgonen och drick före frukost) Sen drar dagen igång :)
Första passet för dagen var Medicinsk Qigong. Det var väl okej, men jag hade lika gärnat hoppa över det. Men är man vaken och pigg så varför inte..? Sen den efterlängtade frukosten :D
09.45 var det dags för stavgång..Vi samlades då alltså åter igen ca 40 stycken hurtiga personer.  Det bor 60 personer i den här lilla byn som Masesgården ligger i. Och där travar det ut 40 pers till med stavar. Måste se lite roligt ut. Nu skulle det ju också varit roligare med lite ljud här, men ni som känner mig vet att jag älskar dialekter och då inte minst dalmål. Bara att få lyssna när dom talar till en är sjukt härligt! Så först går en dalkulla och efter går vi, hela skocken får med stav ;)  Jag travar ju som bekant på ganska fort, så när jag var framme dit vi skulle (uppför en JÄTTE backe sista 75 metrarna) så säger ledaren(Kristina) -- Ja, nu får du trava tillbaka så du möter den som går sist! Tack för det televerket sa jag och vände om .. Trött blev jag iaf och hoppas att jag brände lite kalorier också :) 
Den frukten vi inte äter upp till frukosten mixar dom ihop till en fruktdrink som vi får efter det andra passet på dan. Hur gott som helst när man travat runt i 45 minuter..
Inte ska ni tro att man sen kan lägga sig på latsidan resten av denna dag inte. Nej nej, strax efter drinken kör vi igång en timmes pass med styrka och kondition. Typ friskis. PUST!! Jaaag dööör! Tur vi fick lunch efter det. Alltså, jag har aldrig ätit så mycket och så GOTT i hela mitt liv! Jag skojar inte när jag säger två överfulla tallrikar till lunch. Men en sak mamma, du kan slänga aprikoserna i väggen, dom ligger i lä!! Här är vi glada att vi inte delar rum!! Ni vet vad grönsaker gör med magen..? Om inte annat pröva att äta typ 3 kilo eller nåt, varje dag :D Mer säger jag inte..
Efter lunchen så tog jag iaf mitt första break! Jag hoppade över i schemat!!! Det var Massage för hemmabruk och av någon anledning så tyckte jag inte att jag behövde lära mig det ;) Skönt med två timmars vila..
Halv fyra var det dags för kurs igen. Kanon är den! En timme teori och en timme Step-up.. Jag kan ärligt säga att jag har upptäckt några muskler jag förut inte känt att jag ägde. Två av dom sitter på vardera skinkan. Lite tufft att resa sig från en stol efter denna dag... Trodde ni att dagen var slut nu?? Icke! Kl 19 var det dags att få lära sig lite om rygghälsa. Han sa många kloka saker den mannen, men inget jag inte redan visste. Men aldrig fel att höra det igen; att vår kropp faktiskt inte är gjord för att sitta på en stol!!! Nu börjar jag bli tråkig v`?? Skulle bara få ner att jag senare på kvällen simmade 600 meter. Det var sen bråket med datorn började! Så dagens aktiviteter skriver jag om i kväll.. Om jag orkar :)

Kommentarer
Postat av: Pia

Haha!! Du e rolig du!! Tydligen trasslade min daror åxå då jag visst fick iväg meddelanden till dig igår, ser jag nu... Sorry! Ja hålla igång kan du! Jag å andra sidan skulle väl sova bort hela veckan... Va rädd om dig nu!!

Kram kram

2009-04-21 @ 16:19:24
Postat av: Anonym

hej på dig du. Det var ju bra att det bara var fel på datorn. Och inget annat. Man blev ju lite orolig....Det där skulle jag aldrig palla med.

Jo jag skulle nog klara av att både äta och sova...

Det andra vet jag ej. Men det är lika roligt att läsa vad du går igenom. Du är en hejdare på att uttrycka dig... Vi hörs kram jessica.

2009-04-21 @ 17:57:46
Postat av: Annelie

Hej vännen!

Du har då fullt upp hela dagarna, du kanske behöver lite semester efter allt detta? :) Det hörs att du trivs och du är verkligen värd det här! Själv har jag legat på soffan hela dagen, åkt på någon släng av magsjuka, lilleman fick det i torsdags så inte så konstigt att man får det själv.

Jag tycker du är duktig och modig som gör detta alldeles själv, du är bäst det vet du! :)

Kramar från mig

2009-04-21 @ 20:17:48
Postat av: stina westman

Heja Jessicka! Jag tycker att du är duktig som lämnar familj o vardagssysslor hemma. Njut av veckan så länge du bara kan.. Snart är allt som vanligt igen o du får laga egen mat igen, gulla o bråka med familjen oxå.Kram Stina

2009-04-22 @ 11:19:09
Postat av: Åsa Thiger

Du är riktigt duktig syrran! :)

Jag ser dig framför mig när du travar på där med dina stavar i högsta hugg! Du kämpar på bra, förstår att du vill få ut ALLT av denna veckan!

Kör på ba!



Kramar från oss!

2009-04-22 @ 11:54:57
URL: http://thigger.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0