Dagen D idag...

Ja, i fredags började min hals att göra ont. I går blev det värre och jag började även känna mig matt och allmänt vissen. Är inte det typiskt när man tränat en hel vår och sommar för att springa Tjejmilen?? Som ett stort hån liksom. Varför just nu??? Så irriterande! Ja, jag åker med iaf och får väl gå då i värsta fall tänkte jag :(  Mamma sa strängt ifrån att jag ABSOLUT inte fick springa om jag hade ont i halsen!!! Älskade kompis Pia kom in och hjälpte mig att ta hand om världens största disk och dammsög sen hela nedervåningen! Det kallar jag vän det! Jag själv kunde i lugn och ro sitta med lönerna. Tusen Tack Pia!!
Laddade hela dan igår med massa mat( eftersom det blivit lite lite av sånt med på sista tiden) Packade väskan med alvedon, bananer och dextrosol. Steg upp klockan 06.00 i morse, kokade havregrynsgröt och ägg som jag packade ner i lådor (förmådde inte äta så tidigt) Drog till Ulla kl 7 och sen fick hon köra till huvudstaden. I bilen åt jag min gröt och mina ägg (och alvedon förstås) Ulla blev inte ens frestad.. Konstigt? Kall havregrynsgröt som är så gott(?)
Nåväl, framme vid Gärdet fick vi vänta ett par timmar innan start. Men kl 12.10 startade vår grupp. Jag tänkte att jag börjar väl springa så går jag sen.. Men sen kom aldrig :) Jag sprang hela milen!!!! Så jäkla duktig!! Gick inte en enda gång. (Förlåtmammaförattjagsprangfastjagvardålig) Malligast på hela Gärdet var nog jag :)  69 minuter tog det mig att för första gången springa en mil :) Inte gick det fort, men det gick!
Nu när jag kom hem igen (bra risig i bilen) hade jag 37.9 i temp... Oj oj...
Ikväll ska jag bara ligga på soffan och ta det lugnt! Det har jag gjort mig väl förtjänt av :)

Kommentarer
Postat av: Åsa

Du är så jävla duktig!!! (AVIS)

Dock så tycker jag att du var en idiot som sprang när du har ont i halsen, fast innerst inne så visste jag att du inte skulle gå, inte en enda jävla meter!!!



Kram!

2009-08-30 @ 20:09:35
URL: http://thigger.blogg.se/
Postat av: Åsa

Var tog mitn kommentar vägen...? Aja, försöker igen!

Du är så jävla duktig. (AVIS)

Dock så tycker jag att du är en idiot som sprang när du hade ont i halsen! Men innerst inne så visste jag att du inte skulle gå, inte 1 enda jävla meter! Så typiskt dig...!!!



Krya på dig din gamla envisa åsna och ta det lugnt nu!



Stor kram!

2009-08-30 @ 20:17:00
URL: http://thigger.blogg.se/
Postat av: Åsa

hihihihihi nu kom båda 2 in. Gör inget på så vis så fick jag ju in slutklämmen! :)

2009-08-30 @ 20:18:23
URL: http://thigger.blogg.se/
Postat av: Mamma.

Men Sicka då!! Du ska lyssna på oss gamlingar som vet. (Men duktig är du även utan att springa.) Krya på dig hälsar vi från öland.

2009-08-30 @ 21:52:44
Postat av: jessica

Grattis...... Du kom i mål trots att du ej var kry.

Du om nån ger ju aldrig upp.

Krya på dig kram jessica.

2009-08-31 @ 08:43:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0