En tripp till Norrköping/Linköping :)

Det var vad vi gjorde, jag och Pia. Kompis Marika har ju bosatt sig där nere, av alla ställen på jorden. Vi fick låna Alex bil ( hur han nu vågade låta två rallybrudar som oss, låna en nästan ny BMW hela vägen till Östergötland) Vi kom inte iväg förrän klockan var runt ett. Jag var tvungen att sanera lite innan jag skulle dra iväg för att vara borta två hela dygn! Nåja, vi stannade i Strängnäs för lite lunch och fikade i Katrineholm och i Norrköping. Min kissblåsa klarar nämligen inte så många mil i taget, så när man ändå stannar är det lika bra att stoppa nånting i munnen också :)
Väl framme hos Marika vid sju på kvällen först, fick vi lammstek :) Alltså, Marikas mat, den är inte att leka med! Så otroligt duktig på att " dra ihop nåt" att äta, det är det få som är!! Tusen tack Marika ( nu var jag ju tyvärr tvungen att skriva in mig hos Viktväktarna efter denna resan, men det ska jag berätta mer om snart) Borde kanske låta henne betala en del av veckoavgiften där? Det är ju delvis hennes fel att jag ser ut som en övergödd spädgris just nu... Hmm, tål att tänkas på...
Fast iofs fick jag ju skena efter henne och hästen när hon skulle ut och rida klockan halv åtta på tisdag morgon :) Marika har en förmåga att få en att göra som hon vill :) Det finns inga problem, bara möjligheter. Jag hade ju redan skvallrat att springskorna låg nerpackade i väskan.( Hon kanske rentav tyckte själv att mina kläder började sitta lite väl trångt nu.. ) Nåväl, jag och hästen skenade runt ungefär en timme eller så. Jag fick passa på att gå emellanåt, när brunte saktade av. Stånk och stön!! Tjejmilen om två veckor.. HJÄÄÄÄLP!!
Ja, förutom att äta god mat och springa så lekte vi med barnen, gick på promenad, bar ankor.. Jo, hon har tre ankor som barnen döpte när vi var där till Knatte Fnatte och Sara. Dom rackarna fattade inte när det var dags att kliva upp ur badet och gå och lägga sig. När dom kilade upp för att byta handduk eller nåt så skulle vi passa på att haffa dom och bära dom ca tjugo meter till själva sovsalen. Jag höll den stackars ankan så hårt att jag var rädd att han skulle få inälvorna mosade. Det gick bra. Med två av tre.. Den tredje hoppade i spat igen. Marika lämnade dörren öppen så att han skulle kunna gå in till sina polare sen när han blivit skrynklig av allt simmande, men se när vi går förbi tio minuter senare. Då ligger det återigen tre ankor i badet, Skitglada!! Snacka om lyx: Någon bär in en för att äta lite och sen går man tillbaka ner till playan igen :)
Idag var det som sagt dax att gör något åt eländet.. Lika bra att erkänna och tala om! Jag skrev in mig på Viktväktarna... Suck!! Måste få en anledning att knipa igen käften när det bjuds på godsaker. Någon som vackert ska titta vad det står på vågen varje vecka. Törs faan äta upp sig mera då! Men som vanligt är jag ju lite fiffig! Jag satte på mig dom tyngsta jeansen med det kraftigaste bältet till( som jag egentligen inte behöver just nu av någon anledning) , tjocka ullstrumpor, kissnödig och bilnyckeln i fickan :) Smart va??! Eller va? Lura sig själv? Neej då, jag ska ju till Finland, till moster Karin på tisdag och då vill jag ju äta hennes goda mat och dricka lite vin till.. Då har jag ju lite att ta av liksom. Om två veckor får jag väl gå dit i tunnaste sommarklänningen, nypetad näsa, avklippt hår, inga örhängen, och utan strumpor!!
 Vi läste igenom häftet när vi satt där och då står det att man tjänar tio points ( 20 får jag äta varje dag)  om man ammar. Så då sa jag till Ulla att då får vi ta och skaffa en unge till då? Men hon kom på den geniala idén att jag kunde ju börja amma Adrian igen. Ja, självklart!! Vet bara inte vad han kommer att säga om saken :)
Nu blev det mycket..
 Idag har vi varit till Theodor en sväng och han följde med oss hem och lekte. Vi har även börjat att ta i med hårdhandskarna vad gäller påklädningen med vår lilla prins. Han kan ju inte klä sig själv alls. Vad han påstår iaf.. Vi vet bättre! Latmasken härjar bara.. Jag sa -- Nu får du faktiskt börja sätta på dig dina skor själv varje dag. Det måste du på dagis också!
--- Men kanske inte när jag är ute, om skorna blåser bort...
 Ja, det var ju också ett svar.. :)


Jack..


Lina :)


Klas!



Marika..



Knatte, Fnatte och Sara



Promenad till hästarna..



Pia fick avskedskyssen hon!!!



Theodor och Adrian idag



Svårt att sluta leka när pappan kommer :)



Det här höll David på att springa på när han skulle ut till sin stuga..
 


Hungrig orm??



Den paddan drog visst en vinstlott denna gången :)



Nej, nu blev klockan alldeles för mycket!!
 Först flera "vakennätter"under fullmånen, sen en tuff helg, sen två nätter på en luftmadrass med Pia bredvid ( rör jag mig så vaknar hon..) sen jobba natt när man kommer hem och i morgon bitti är det dags för sjukhuset med Julia. Klockan ringer 07.00... TRÖTT!
Kram och Godnatt

Kommentarer
Postat av: Anonym

Alltså, det e inte varje dag man får hångla med en 2åring plus en häst!!! Jag länktar tillbaka! Tack snälla Marika och Jessica, mina fiiiina vänner!! Du är som vanligt BÄST på att skriva Jessica!! KRAMEN

2009-08-13 @ 21:48:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0