Hello Sweden! Finland is calling :)

Ja, och jag vill bara meddela att vi nästan missade färjan. Min kära mamma har ju lärt mig många saker genom åren, men det som hon mest av allt har präntat in är att alltid åka med tiden. Ni vet, när man sitter där fyra timmar för tidigt så säger hon bara glatt (med en kopp neskaffe i handen)   "Vi sitter ju inte i sjön" :) Men, därför var det ju extra retligt och pinsamt att vi faktiskt hade åkt med tiden! Ja, kanske inte en halv dag som vi borde ha gjort just igår, med tanke på att varenda människa i heeela Stockholm hade kommit tillbaka från semestern och bara var tvungna att ta ut bilen just denna dag. Kön började före Solna!! Sen stod det still, ända fram till Stadsgårdskajen. Det är en bra bit ska jag tala om!! Fråga vem som hade PANIK!!! Klockan, den tickade på, ungefär dubbelt så fort som den annars gör. Vi satt fast i nästan tre timmar! Jag ringde 118118 och ville bli kopplad till själva incheckningen för att de inte skulle sälja vår bilplats till någon annan som dom annars gör om man inte dyker upp 45 minuter före båten skall gå. De 1,5 timmarna som man ska vara där före, de hade passerat för länge sen och fortfarande såg vi bara färjan från andra sidan sjön. Panik, panik, panik!!!!! Jag blev såklart inte kopplad till någon incheckning, utan hamnade i en telefonkö till bokningen. AAARRGHHH!!! Ringde då till Anders och bad honom ringa terminalen och säga att vi var på väg, dock väldigt försenade. Ja, hade vi inte tagit bussfilen tillslut, med risk för väldigt höga böter, så hade vi helt enkelt missat båten. Tio i åtta körde vi in på terminalen och båten gick tio över!! Fy faan säger jag bara på ren svenska. Jag verkligen "inte gillar" ( hatar är ett starkt ord) Stockholm nu! Stackars, stackars människor som ska behöva bo i ett sådant elände :) Tack Anders, för hjälpen!!!
Mitt i allt elände så var iaf vår lilla unge helt enkelt underbar de här timmarna. Han sa inte ett knäpp. Han var trött, hungrig och säkert kissnödig också, men bara satt där och försökte lugna sin oroliga mamma :) Bara för det fick han köpa en monster jam för 183,50 och köra (nästan) hur mycket motorcykel han ville i spelhallen. Det var det värt :)
Vi gick väl tillslut och la oss vid en halvtolv. Jag på överslafen (livrädd för att råka kasta mig ur sängen om Adrian skulle rossla) Vaknade vid tvåtiden av att det gungade något förskräckligt. Ännu räddare nu för att ramla ur sängen. Somnade väl om tillslut och klev vackert upp klockan 5 :) SKITTRÖTT hela dan!!!!!

Vi stannade en gång på väg till Karin, för att käka en macka. Adrian blev bajsnödig. Jag tog fram pottan, han sitter och bajsar, spyr samtidigt (åksjuk) och såklart rosslar det så sugen åker fram. Då kommer en stackars cyklist farande förbi :) Jag trodde hon skulle köra i diket i rena förskräckelsen. Såg nog liite konstigt ut :)

Mitt på dagen skulle jag få Adrian att sova en stund hos Karin. Började läsa Pippi.. Zzzzzzzzzz... Jag somnade och Adrian gick ut till de andra :) Så kan det också bli.
Adrian verkligen kämpade för att hålla sig vaken hela dagen. Vi skulle på syssling Kennys treårskalas på kvällen. Men när klockan blev fem skulle han krypa under bordet för att komma upp på andra sidan och titta på Andrea´s dator. Han kom halvvägs. Somnade under bordet :) Lilla tuss!!
Ska se om jag lyckas lägga ut några bilder, men för säkerhetsskull så skickar jag det här först :)
Kram alla!


Kommentarer
Postat av: jessica

Viken resa! Men vad skönt att ni hann med båten iallafall. Det finns inget värre än att sitta på nålar när man har en tid att passa.

Njut nu av fulla muggar om ni kan...

kram jessica

2009-08-20 @ 08:59:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0