Var var jag??

Nu är det så länge sen jag skrev så jag minns inte ens var, när, hur och varför.. Ja, just ja. Allt har varit lite mycket liksom, men väldigt, väldigt trevligt :) Det var ju för det första så himla vackert vädert hela helgen och vi visste att Åsa med familj skulle komma ut och hälsa på. Vi planerade därför att vi skulle ta ut de stackars enköpingsborna på en båttur. Kan ju vara trevligt för dom att se hur fint vi har det här ute i skärgården :) När vi närmade oss ön där vi skulle ligga så bad jag Åsa att kolla efter grynnor eftersom jag inte hittar så bra ute vid Järsön. -- Vad är en grynna? frågar den stackars stadsbon... :O  Så att be henne hänga ut fendrarna var ju inte ens att tänka på :) Nåja, man kan inte ha för höga krav!!
Hur som helst så hade vi en jätte mysig dag och Åsa fick tillochmed känna på hur det känns att få abborrar på metspö! Rulle blev dock lite avis och sa att dom var för små för att äta..
Jag har även fått äran att lära känna Tony och Marita från Älvkarleby.( Rulle och Tony är cross-pappe-kompisar) Dom skulle komma till Öregrund över Roslagsloppet med husvagnen, men alla campingar var fullbelagda och vad passar då  bättre än 3000kvm brunnsgata?! Adrian var förstås överlycklig att ha huset fullt med folk :)
På lördagkvällen gick vi ner på "stan" en sväng. Det var många poliser som var ute och spatserade och helt plötsligt tvärnitar Adrian och törs inte gå förbi dem. --Mamma, jag är rädd för poliserna :( säger han. Så  vi gick fram och pratade med dom och jag fick förklara att det inte var tjuvarna dom jagade i kväll, utan se till att inte fulla ungdomar börjar bråka med varann..
Appropå fulla ungdomar så fick jag hem David vid elva tiden på kvällen, rejält på lyset!! Tillbringade halva natten med att komma med nya hinkar, byta nerspydda sängkläder och hämta vatten... --Maaammaa! Jag ska aaaldrig dricka mer! Synd att jag inte hann spela in det!
På söndag förmiddag var det dags för Pia och mig att dra ner till Norrköping och hälsa på kompis Marika, men det får jag helt enkelt skriva mer om i morgon för nu kräver min sjuttonåriga dotter att jag umgås med henne en stund framför TVn..
Hej hej


Enköpingsbor på en klippa!! Häftigt!





Solar lite ;)



Adrian matar Meja med macka!



Elias fiskar...




Ja, inte vet jag? Men dom kanske stoppade fingrarna i kontakten eller nåt?




Klart att bruden får testa hojen :)





Kommentarer
Postat av: Lillasyster!

Fina bilder......på barnen! :)



Vi hade det såååå mysigt. Och jag visste visst vad ehhh det där grynning var, jag ba skojjade ju.. ;/



Hoppas ni hade det trevligt hos Marika!



Kram och tack för senast! Gulle du!

2009-08-12 @ 13:45:26
URL: http://thigger.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0