Julklappsdax..

Idag åkte vi till Uppsala, Julia och jag, för att inhandla årets julklappar :) Vi har ju sagt att vi inte ska köpa några klappar i år, men lite till gossen var vi ju tvungna att fixa iaf. Sen har vi ju vår paketlek också, hos mormor, på juldagen som vi måste ha paket till. För er som inte lekt den, så är den att varmt rekomendera! Rolig!! För det första köper alla en varsin grej för en summa man bestämt före, t.e.x. 50 kr. Alla paket läggs på bordet och man har två tärningar. Alla turas om att slå och den som får två lika, får ta ett paket från högen. Man håller på så tills alla paket är slut. Alla öppar det dom fått (låna) Sen börjar det!! Man ställer klockan på kanske en kvart, tjugo minuter. Man fortsätter att slå och varje gång man får lika på tärningarna så tar man en grej från någon annan. Det kan bli en riktig huggsexa kan jag säga :) Vissa saker är ju mer attraktiva än andra! Vi brukar köpa lite knäppa saker, så blir det hela ännu roligare :)
Tänkte att vi skulle leka det på fredag också då jag har en liten tjejkväll här :D
Gårdagskvällen tillbringade vi i "kannibalgrytan", jag och Rulle. Så himla skönt!!! 3 plusgrader i luften och 40 i vattnet..
Ja, någon lucia har jag tyvärr inte sett alls idag, men i torsdags, på dagis, fick vi se ett jätte fint tåg. Adrian vägrade ju förstås att sätta på sig tomtedräkten och hade väl inte gått med i själva tåget heller om inte Helen hade varit så smart att spela döv då Adrian försökte meddela detta. UNGE!! Han måste ju absolut brås på sin far, för att klä ut sig var iaf det bästa jag visste när jag var liten :) Utom när vi fick främmande förstås, för då klädde jag tydligen av mig sprittnaken och visade glatt upp mig för alla.. Jag har slutat med det nu.

Nej hörrni! Dags att hoppa på sömntåget innan det far iväg utan mig!!
Natt Natt


Kommentarer
Postat av: cecilia Waldensten

Hej hej hoppas allt bra, mycket snö nu kram Cecilia

2009-12-16 @ 08:45:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0