Knappbyte, broccoli, frisering och fotbad...

Ja, så såg gårdagskvällen ut hos familjen Andersson. Adrian och Madde kom hem från dagis vid 15-tiden och vi gjorde knappbytet. Madde var så duktig! För att inte tala om gossen.. Vilken kille!
Till middag blev det köttbullar och potatis. Jag älskar ju broccoli och vill ju såå gärna att mina barn skall börja äta denna nyttiga grönsak. Det slutade med att jag mutade David med femtio kronor för att han skulle smaka :) Jag tog såklart den största jag hittade också. Stackars kille. Vilka miner han kan göra!
Efter maten ville Rulle bli klippt. Jag har aldrig varit i närheten av en sax på det viset, men Julia var sugen på att ha lite kul och jag tänkte som så; Det är ju bara Rulle.. Gift är han ju redan också.. så vad faan. Vi klipper till :) Vår gamla kökssax funkade inget vidare så jag fick rusa iväg till affären. Kommer inångande på konsum och frågar; Har ni någon klippsax??? Va? Öh? Klippsax?? Nej, frisörsax såklart... Klippsax...Suck! Afasi kallas det..
Nej, det fick bli en vanlig kökssax.
Det var ju skitkul att leka frisör :D  Rulle blev lite sur bara när jag råkade klippa (det lilla som finns kvar) luggen lite för kort. Han är tydligen väldigt rädd om den... Adrian ville också gärna hjälpa till. Det blev bara lite stubb där bak. Men det är så sällan Rulle tittar sig i backspegeln. Det gööör inge..
Julia och jag tog en långpromenad på kvällen, medan Adrian och pappa tog sig ett fotbad. Varning för vattenskada i TV rummet...


Så här ser knappen ut. Med kuff och allt..




Bildbevis ;)




Blivande frissa..


Koncentrerad!

Nej, nu blir det en promenad! Solen lyser för sjutton :) Jag har varit till Gimo och simmat 1,5 km på morgonen= duktig!!
Hej svejs..

Kommentarer
Postat av: Malin Landberg Östhammar

hör gärna av dig så kanske man får hänga på och simma:)

2009-12-03 @ 10:04:03
Postat av: Lillasicka

Ja, tyvärr är jag nog inte ledig någon mer onsdag före jul :( Men isf hör jag av mig!!

2009-12-03 @ 18:12:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0