Söndag 20e december

Och snön har faktiskt kommit, äntligen!!! Åh, vad jag gillar snö :)
Mellan 1979 och 1986 bodde vi mitt inne i den djupa skogen. För att vi skulle behöva slippa gå flera hundra mil till skolan eller bussen var vi tvungna att gå genom skogen, via elljusspåret. Man fick ABSOLUT inte gå på själva "spåret" eller där nissarna skulle sätta sina stavar.   Där var det ju iaf liite tillplattat av nån scoter som gjort skidspåren.( då kom den läskiga, arga Herr Åhlund och skällde) Nej, man fick gå bredvid. Där var det typ en meter djup snö. Jag var väl kanske 130 cm i nioårsåldern. Endast tjugo centimeter till i nian :) Ni kan ju föreställa er hur man såg ut när man kom till skolan...
Jag hatade allt var snö hette, kan jag ärligt säga! 1986 började jag i gymnasiet i Uppsala och bodde kvar där i veckorna. Jag var sååå lycklig att jag äntligen skulle få slippa gå och pulsa i denna snö. Vad tror ni hände då?? Jo, det var minsann då vi fick "gröna vintrar".. Typiskt!
Ja ja.. Nu är jag vuxen, (ibland) jag bor mitt i byn där det finns plogbilar och det bästa jag vet är att skotta snö :D
Idag tog vi varsin pulka och gick till Surberget. Jag, Julia och Adrian. Ååhh, vad roligt. Men ack vad läskigt! Inte var det så otäckt när man var liten inte?! Backen är ju flera kilometer hög känns det som.

I fredags hade jag en kväll för mina väninnor :) Vi hade hur kul som helst! Vi lekte julklappsleken, spelade Sanning och Konsekvens och badad i tunnan. Det var länge sen jag skrattade så mycket :) Nästa gång ska vi ta en spakväll! Ellerhur brudar??!!

I morgon är det alltså dan före dan före dan före dopparedan!!! Härligt! Granen är så påklädd den kan kan bli. Gossen jobbade hårt i går kväll :)

Nu ska Julia och jag titta på Wallander..

Natt natt


Kommentarer
Postat av: Jessica E

Men gud vilken hemsk gubbe, stackars barn som hade en sån skolväg!Men det var ju tur du kunde bo hos mig så ofta!

Vi har alltid snö här. Lite väl länge oxå...Har köpt en slalomhjälm(dyr)till Emil. Han är totalt orädd och susar ner i både slalom och pulkbackar! Jag blir nervös bara av att se på!

2009-12-21 @ 17:49:11
Postat av: Kicki

Det är riktigt mysigt med snö....jag bara älskar detta (även om jag hatar att skotta snöööö hihi) och hoppas verkligen att det får ligga kvar ett bra tag nu. Det var hemskt tråkigt att jag missade fredags kvällen men hoppas verkligen att jag kan vara med nästa gång. Ha det så bra medans ni inväntar TOMTEN. Kramis Kicki

2009-12-21 @ 21:55:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0