Bockön ett par dar igen :)

Ja, vi var ju bjudna på grillmiddag hos fam Myhrberg på lördag kväll. Jättetrevligt och väldigt gott!! Adrian skulle dessutom testa deras "pool" ( en sån i plast som står i varje trädgård just nu) Det var kväll och inte speciellt varmt, men heter man Adrian Andersson så struntar man i såna petitesser :)  Både han och jag var dyblöta efter en halvtimme. Skillnaden var bara att jag inte kunde klä av mig naken efteråt. Kan se liite illa ut. Så det var bara till att klafsa runt en stund så innan vi sa tack och adjö. Tusen Tack  Myhrberg för god mat och trevligt sällskap :)
Vi tänkte dra ut till ön på söndags morgonen, men så berättade mormor att hon skulle få kärt finlandsfrämmande och det ville vi absolut inte missa. Vi räknade ut att vi inte setts på fem år.. Så trevligt att ses igen!
Så var det äntligen dags att dra ut till ön. Julia skulle (såklart) bort så vi fick släpa med oss Greger också. Som sagt så är det ju en himla tur att man är tjej, så att man kan klara av att ta med både Adrian och kaninen i båten :) Det är ju inte så lite grejer att släpa med sig heller. Adrian var så duktig och hjälpte sin mamma med alla väskor, påsar, burar och leksaker. Han kämpar på han!
Dom första timmarna på ön är jobbigast. Det är lite som en avvänjning av civilisationen. (Stavade jag fel nu?) Adrian studsade upp och ner som en gummiboll. Har inge och göra.. Vill hem till pappa.. Vill åka till Emil på Stora Risten.. Vill ut och ro.. Tur det var kväll iaf så vi snart kunde gå och lägga oss. Men då började han tjata om spökena istället!!! Var jag än gick så gick han efter. Det är läskigt.. Jag vill inte att spökena ska vara här..  Jag är rädd.. Tillslut hade han ju skrämt upp mig också. Jag som är en sån tuffing annars. Nu har jag nog tittat lite för mycket på Det okända också, men jag fick liksom för mig att han såg något som inte jag såg ( och som jag inte heller ville se)  Det sägs ju att det ska finnas klösmärken i timmerväggen i kammaren efter Bockö-Stavas man. Hon var ju inte så snäll hon, Bockö-Stava, som skall ha bott där för hundra år sen. Hon hade visst ihjäl sin män. Den ena band hon fast på sparkstöttingen och skjutsade ut honom på isen, rätt ner i en vak. Den andra kommer jag inte ihåg vad hon gjorde med, men den tredje misshandlade hon svårt iaf. Och han skall visst ha gjort klösmärken i väggen han, när han försökte komma undan sin arga fru....
Ska ta reda på mer av historien!! Ja ja, vi somnade iaf tillslut gott båda två ;)
På fm på måndag  åkte vi över till Risten och fick lite kaffe hos Emil och Sören. Vi fick låna med oss Emil till Bockön sen. Vi hjälptes åt att sjösätta lilla roddbåten och rodde ut till lill-ön mittemot. Där badade pojkarna och hade det roligt!
På em kom farmor och farfar ut och hälsade på en sväng :) Farfar har varit så duktig och byggt en lyft till farmor så att hon ska kunna komma i och ur båten.
På kvällen tog vi båten igen och hälsade på grannarna på andra sidan Bockön, Rudolfssons. Sen ville förstås inte Adrian åka hem igen utan det blev ännu en tur till Risten. Denna gången fick vi kvällskaffe :) Emil skjutsade ut mig och Adrian på en tur med snurrbåten han har därute. Adrian var överlycklig och ville bara köra FULL GAS!!
I natt var det jag som var rädd och hade svårt att sova. Jag låg nämligen och lyssnade på råttorna som gnagde i väggarna!!!! Bläää! Jag hatar råttor!!! Greger gillade det inte heller utan började stampa i sin bur ute i köket. USCH! Nu blir det till att inhandla råttgift igen då...

I morse packade vi ihop våra atteraljer för att åka hem till fastlandet igen. Adrian skulle till Görgen och Katarina. Sist han skulle dit ville han inte sova kvar :o Första gången på fyra år!!! Men då fick han vackert vara med och städa rummet. Så idag sa han att han skulle sova hos Edvardssons iaf. Städa kunde jag få göra själv :)
När vi var hemma så skulle vi packa ihop hans prylar. Julia frågade om inte Adrian kunde ta med lite dajm till Katarinas barn och bjuda på ( börjar bli tungt att äta upp all dajm själv från Furuvik) --Men Katarina har jätte mycket barn. Hupermånga!!  Den kommer ta slut på en gång. Jag får nog ta med alla dajm!!   Han vet han, den killen :)


Tittan och Rita på besök hos mormor :)





Killen som kan ro!!



Modig tjej :)



Försök bygga en sån om ni kan!! Han är så duktig våran farfar!!!



Killar som kan :)



GAAAAASA!!!!



Kaninmys...

Kommentarer
Postat av: jessica

Vad duktig du är. Visst känns det bra att kunna köra båt helt själv utan några karlar. Då kan man fara som man själv vill. Jag önskar att det vore bättre väder för då hade jag varit på ön. Kul för resten av min familj att ni kikade över. Emils farmor uppskattade erat besök också. Tack själv för senast. Kram jessica.

2009-07-28 @ 20:49:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0