En lugn fredag....

eller inte?!! Vi börjar dagen med en riktig storstäd av Adrians rum. Jag och Adrian! Han gråter, pustar, stånkar, gnäller. Det är sååå synd om honom! --Jag äär såå trööött. Jaag ooooorkar inte städa! Men har man en mamma som är hård som sten så är det ingen idé att gnälla! Det är bara att hjälpa till det! Annars bommar jag igen stället och du får leka med kottar och stenar som jag fick göra när jag var liten ;) Nää då, inte riktigt så illa... men nästan.. Sen sticker jag ut och springer 6 km. TRÖTT!!!!! Jobbigt!! Hjääälp! En månad kvar till tjejmilen... Gulp!
Väl hemma igen så kommer mormor en sväng.  Vi följer med henne till bibblan och fyller på vårt bokförråd(som redan tar upp halva rummet) Adrian förstår inte varför man ska lämna tillbaka dom böcker som ser nya och fina ut. Han tror man har dom tills dom är sönderlästa och gamla :)
Efter bibblan träffar vi Marika med alla barnen i lekparken en stund. Vi som är vana att ha hela lekparken för oss själva blir alldeles chockade då alla sommargäster har invaderat hela stället. Men dom har väl lämnat Grönan och Furuvik nu så...
På väg hem pratar vi med Stina och Fridolf som gärna vill bjuda in oss på kaffe, men eftersom mitt blodsocker nu ligger på en alldeles för låg nivå så måste jag be att få gå hem och kasta i mig något först. Tur att jag har världens bästa dotter för hon har iaf fixat lite käk!
Jaha, vi lämnar disken och går över till Stina och Fridolf. Får lite kaffe och glass och får prova hennes gungmatta :) En sååån vill jag också ha!! Men iofs när skulle jag ha tid att ligga i den?? Man kan ju få önska sig iaf :)
Tack för kaffet Stina!!!
Väl hemma igen tar vi fram vårt nyinköpta sele till Greger. Hmm.. Han pratar inte med mig längre.. Vette faan varför.. Klär på honom selet och går på promenad över ägorna våra. Jag talar om för Adrian att han måste låta Greger bestämma vart han vill gå för annars är det lätt att han kryper ur selet. Kan säga att han valde alla krångliga vägar han hittade!!!
Sen leker Adrian lite i vattentunnan och blir ju konstigt nog genomblöt.. Tur att David kan hjälpa mig med trackvården.
Undrar ni var min man är??? På crossbanan såklart..
Tur att man är tjej och kan orka med en sån här dag!


Bibblan..



Genväg!



Jack :)



Lina :)



Klas :)



Gossen min :)



Prövar hängmattan hos Stina...



Också en skön fåtölj!!



Greger med sin nya mundering :)



Nu ska han få upptäcka världen!!



Inte så lätt när en kanin ska bestämma vägen..



Ibland går det snabbt!!



Kommentarer
Postat av: Stina

Kul att se bilderna från min veranda... skulle tagit kort på er när Adrian gungade stolen. Det såg så roligt ut... fniss

2009-07-27 @ 13:30:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0