Dag 1 på Astrid Lindgrens Värld

Ja, internet funkade inte igår kväll, så jag ska försöka sammanfatta gårdagen.
Vi fick gå upp ganska tidigt (eftersom vi skulle vara på parken redan kl 9). Adrian var direkt gaaalen. Han sprang och sprang och sprang! Stackarn får aldrig komma ut så här och än mindre bo granne med Emil och Albin på hotell!! Så superhäftigt tycker han.. I frukostrestaurangen fortsatte det. Jag var nära att sätta koppel på honom kan jag säga. Höll väl bara på att springa ner tre tanter och två stora skyltar..Pust! Tillslut kunde vi iaf packa in oss alla i bilen och åka bort till parken. Väl där tog marknadsansvariga(två stycken jag glömt namnet på) och tog emot oss. Vi fick ett kuvert med lunchbiljetter och fikabiljetter för två dagar + inträdesbiljetter för tisdag. Känns ganska lyxigt ska jag säga!! Det fanns ju ännu inte en kotte därinne eftersom dom öppnade först 10 . Vi promenerade en bit tills vi kommer fram till Katthult. Och där står hela familjen Svensson och tar emot oss. Vi hamnar alltså mitt i ett skådespel, där vi kommer och ska få äta frukost med Emil i Lönneberga och hans familj!! Tur att vädret var fint för inne hade nog bara jag och barnen fått plats :) Men Adrian då? Jo, han blev sååå blyg. Helt stel och höll mig i handen stenhårt. Vi fick kaffe och smörgåsar, dom hissade flaggan för Adrian, barnen fick gå på skattjakt i trädgården och leta efter paket. Emil(som Anton Svensson döpte om till Jonny) och Albin fick varsin mysse och bysse. Adrian fick en massa smått och gott från presentbutiken!! Vi sjöng och matade grisarna :) Tillslut står där alla människor som också vill komma in och träffa Emil, utanför grinden. Jag inser då att vi varit där över en timme!! Helt otroliga människor!! Vilka skådespelare... Ja, vi var alla ganska tagna av stunden ska jag säga. Ska bli kul att höra Adrian i efterhand när han smält allting. För som sagt, sådär lugn har då han aldrig varit :D
Adrian hade får order från Min Stora Dag att bära ett klistermärke på tröjan med deras logga på. Det i sin tur gjorde att han fick ännu större uppmärkasamhet :) Vi mötte tex Pippis pappa och han säger - Hej på dej Adrian.. Snacka om kändis för en dag!! När Rulle sen skulle gå fram med honom till några sjörövare, då höll han över loggan :)
Ja, vi hade en väldigt väldigt trevlig första dag på Astrid Lindgrens Värld!! Så nu ska vi försöka komma igång så vi kan fortsätta på Dag 2
Uppdatering fortsätter!! Bilderna får ni när jag kommer hem till min lite snabbare dator :)

Kommentarer
Postat av: Pia

Vilket häftigt ställe det där verkar vara!! Förstår dock om Adrian tycker det blir väl mkt uppmärksamhet mellan varven!! Hahaha! Skulle vara kul att se bilder från Marika åxå men det kan vi ta när ni kommer hem igen!! Kram

2009-06-16 @ 11:27:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0