Det går trögt ibland...

Ja, jag har lite taskigt med tid, lust och ork just nu tror jag.. till att skriva menar jag.. men gårdagen då? Jo just ja, det var ju midsommarafton trots att det stod som spön i backen. Själv satt jag på toaletten mest hela dan, när jag inte halvlåg i soffan vill säga. Hade av samma anledning som jag satt på toan svårt att sitta i soffan sedan. En halv släng av magsjuka antar jag. Inte sååå kul. Men eftersom jag hade lovat min enda dotter att hon skulle få ha förfest  hemma (och jag fick inte vara med, av någon anledning) så fick jag vackert pallra mig med Rulle och Adrian på midsommarmiddag hos farmor. Hade ju sett fram emot en helkväll i soffan förstås..(själv)  Tur att  farmor också har toalett, synd om alla andra som kanske sitter på toa idag istället.. Oooops!! F´låt då..
Men idag sken minsann solen och jag kände mig tre kilo smalare :) alltid nåt att vara glad för!! Min kära man måste ha vaknat på rätt sida också, för han kom på den geniala ide´n att vi skulle sjösätta båten!!! YES!!!! Jag hade nästan gett upp hoppet.. På med solglasögon och halksockor såklart ;) Vi stannade till vid Kärringön och pilkade lite strömming och sen åkte vi ut till Bockön. Som jag har längtat dit!!! Det är inte förrän man kommer dit man riktigt inser vad man saknat det. Jag bara älskar det stället!!! Jag började med att städa några kökssåp och Rulle klippte lite gräs. Men när han klarat av hela svordomsregistret över den stackars gamla gräsklipparen och Adrian tjatat i en timme att han ville åka över till Emil och Albin på Risten så fick jag ge upp. Vi börjar plocka ihop alla grejer igen, men det tar ju lite tid. Adrian tjatar och tjatar, för nu vill han minsann att vi ska åka över till Risten. Då suckar jag. Tydligen ganska högt, för Adrian säger så här till mig;- Men mamma, va inte så trött på mej... Vad säger man då???
Vi hade sån tur, för vi fick både mat, fika och trevligt sällskap på Risten. Och Adrian fick en ny kompis!! Stefan 39 år :) Gossen tvingade sen ner alla till bryggan då vi skulle åka för att de skulle se när han skulle köra båten hem!! Han tittade förstås bara bakåt, för att kolla så att alla tittade ordentligt :)
Tack för idag mina vänner.. Hörs en annan dag..

farmor skjutsar Adrian på rullatorn :)


Kul att köra båt!!


Men på vägen hem blir man trött och kall...

Kommentarer
Postat av: Åsa

Usch stackare... Men kul med -3 kg på vågen! ;) hahaha...!

Å Adrian då kör båt å grejjer! Nu blir kusin Elias avundsjuk, måste komma å hälsa på snart och då tar vi med oss sovsäckarna!! :)



Kramar till er!

2009-06-21 @ 20:57:45
Postat av: jessica

Tack för senast. Det var kul att ni tittade över till oss. Bilderna från er resa är jättefina.

Vi får träffas oftare ute i skärgården. Vi bor ju faktist grannar både där och här.

vi hörs kram jessica,

2009-06-21 @ 21:07:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0