En helg avklarad...Pust!!

Jag har insett att detta kommer bli en skit jobbig sommar!!! Julia har jag accepterat att hon festar ibland, men på nåt sett så är jag inte så orolig för henne. Men sen har vi David... Jag är inte så rädd för det att han kanske skulle bli full, men allt det andra runt omkring honom. Han är kille, killar slåss. Jag vill inte att någon ska slå min pojke :( Jag är helt enkelt livrädd för det!!! Jag kommer ihåg att det var lika "när vi var unga" och var ute och festade själva. Då var jag sjukt orolig att Rulle skulle råka illa ut. Jag hatar slagsmål!!!! Jag får panik.
Igår gick jag och Annelie runt på stan och kollade läget lite sent på kvällen. Det var ca 500 ungdomar som var ute och festade på stan, i lilla Öregrund. Hur ska jag som förälder kunna slappna av en sådan kväll när jag vet att mina två egna ungdomar är ute??? När David skickade ett sms kvart i tolv att han var hemma, drog jag en lättnandes suck. När Julia sen ringde halv två och sa att hon var på väg hem, då går det inte att beskriva hur lugn jag kände mig ... Usch, vad jobbigt det är att vara tonårsmorsa!!! Små barn, små bekymmer.. Ja, det är sant det. Tänk vad det är lätt att ha en fyraåring som man bara bär upp, tar under armen och lägger i sin säng. Suck, om några år är det gossens tur att ränna på stan.. Vad har man gjort?? :)
Ja, som sagt. Igår fick vi ju inte vara hemma för att Julia hade bjudit hem sina klasskompisar på "förfest" . När gossen kom hem gjorde vi lite mat. Åt fort och sen iväg hem till Annelie, Håkan och Theodor. Tur att vi fick tillbringa kvällen där, Adrian bara älskar att hälsa på :) Han ringde först till Theodor och frågade vilka chips han tyckte mest om. Spelar ingen roll sa Annelie. Det blev både gröna och blåa! Tänk att chips, det kan minsann Adrian stoppa i sig. Han som inte annars kan svälja nästan någonting. Man kan ju undra hur mycket det hela handlar om vilja???
Idag var det återigen dags att gå på barnkalas. Adrian missar inte ett enda kan jag säga. Det är det bästa han vet! Vi stod nästan en timme på Shell då vi skulle välja ut en lämplig present till en liten fyraårig tös. Adrian tyckte..  vad tror ni?? Jo, motorcykel förstås!!! Vad annars? Hur talar om för en motorcykelgalen fyraårig pojke att lilla Emelie nog inte uppskattar att få en crosshoj i födelsedagspresent?? Kan säga att hon inte precis ser ut som en pojkflicka heller. Snarare en liten prinsessa :) Kan iaf tala om att jag vann!!! Bland dom första gångerna mot den ungen tror jag bestämt ;) Det blev ett pennskrin och nån sorts prinsessutstyrsel av nåt slag. Adrian skitsur förstås; -Jag haaaatar hejgrejer!!!

Godnatt mina vänner...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0