Välkommen till Taxi Andersson, var god dröj...

Ja, och inte bara en vanlig taxi sörru. Sjuktaxi minsann!! Jag stuvade in min handikappade make i bilen i morse för att åka till naprapaten. Han var sååå rädd stackarn. Sa flera gånger på väg dit ; Nu är jag nog lite bättre!! Vi avbokar. Men det jag hade i relativt färskt minne var då han skjutsade dit mig efter mitt diskbråck och satt med smilegropar i en stol bredvid och tittade på. Jag menar den upplevelsen vill ju inte jag heller vara utan.. Nu var det min tur att visa upp smilegroparna! Nej, inte riktigt. Jag var riktigt snäll och torkade pannan och kom med kudde! Stackarn, vad ont han hade!!! Det första Patrick sa var falsk ischias, för allt tydde ju på det. Yes, tänkte jag eftersom det var det jag hade trott. Men den glädjen blev kortvarig. Efter lite fler tester visade det sig att det var en inflammation i en bursa ( en slemsäck) under muskelfästena i höften. Så Patrick ordinerade faktiskt kortison. In med patienten i bilen igen och iväg ner till Öregrunds vårdcentral för att tvinga läkaren att ge sprutan omedelbart. För vid det här laget sa jag att :  blir du inte bättre så får vi helt enkelt köra dig till Hökhuvud och där får du en helt annan spruta!!! Så här kan vi minsann inte ha det :) (Skoja!!) Men läkaren på Öregrunds vårdcentral tyckte minsann att han absolut måste röntgas först, innan någon spruta kunde ges. Suck! Bara det att den remiss han skickat till röntgen var en sån som kunde ta upp till tre månader att få kallelse på. Jaha, då får man agera syrra då igen och ringa upp röntgen själv. Och vips så fick han en tid kl 15. In med patienten i bilen igen och dra iväg till Östhammar för röntgen. Såja! Nu var mitt taxipass över för den här dagen . I morgon bitti har jag en körning ner till vårdcentralen kl 10 och då hoppas vi det blir kortisonspruta!!!
Gossen har varit hos Madde idag ( medan jag körde taxi) Han hade haft så skoj han :) Tänk vilka underbara assistenter vi har till Adrian!! Vi har haft en sån otrolig tur. Alla är så snälla och hjälpsamma och det viktigaste av allt, Adrian trivs med dem alla!!!
Adrian drog en repa på crossen i kväll. Den mallgrodan!! Synen är obetalbar, då han kliver av crossen. Tar av sig hjälmen och suckar!! Gå liksom lite framåtböjd därifrån. När stora killar som David går med crosstövlarna på så lutar dom liksom framåt lite. Stövlarna är hårda och långa i skaftet. Men Adrian, han går så med gympadojjorna. Men han har ju kört cross!! Sicken unge, sicken unge!!

crossåkar´n



Greger tar igen sig lite...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0