Vem har badat idag då???

Jo, då minsann så kom man i plurret´!!! Ja, lite andnöd och så, men i kom jag., Med huvudet och allt!! Idag har vi haft sååå skönt, jag och Julia. Visst ja, Rulle kom faktiskt ut han också igår kväll :) oooootroligt annorlunda! Jag och Julia försökte komma på varför han kom ut helt frivilligt; antingen håller han på att gå in i väggen, eller så är det för att hämta nån viktig mojäng, eller är det för att jag slutat fråga??? Nej, inget dera. Han var sjuk, stackars, stackars lilla Rulle! Men det första han upptäckte när han kom ut var att han glömt astmasprayen. Jaha, bara till att åka hem igen då... Men Sicka hittade en i stugan :) Så kvar blev han !! Vi blev väckta 9.20 i morse av Sören, Emil och Mårten. OJ TRÖTTA!! Idag var ju min första lediga dag! Jag ville ju sååå gärna bara ligga och sola och läsa, men de andra två var så superrastlösa. Så efter lite tjat tog vi båten och åkte ut och kollade lite.. Kallt på sjön! Och ingen säl hittade vi heller.. Rulle drog som väntat hem sen efter en stund...
När vi kom hem igen gick jag in i badrummet och skulle tvätta händerna. Då hör jag ett brummande, surrande ljud. Tänkte att nu landar det ett flygplan här. Men det var en geting stor som en gråsparv som kommer flygande emot mig!!! Nej, jag skojar inte!!! Det var det värsta jag sett!!!!! Vi beslöt ganska fort att så stora djur inte får leva i vårt hus på Bockön. Jag slog ihjäl den med flugsmällan ca 10 ggr efter att först ha dångat ner den i handfatet. Tittar in eften 5 minuter och då kommer den uppkravlandes, livs levande!! HJÄÄÄÄLP!!! Brottar ner den på golvet och vrålar: DÖÖÖÖÖÖ DIN JÄÄÄÄVEL!!!!! Förlåt stora geting, men vi har för trångt här för en till!! Vi ska bara leta upp en "vanlig" geting och lägga bredvid så ska vi fotografera den och lägga upp den. Ska ni få se!!! Ungefär som när jag och Annelie var i Turkiet och det kommer in ett flygande rådjur i rummet, det ni!! Nej, jag anser inte att jag överdriver ( så värst)
Farmor och farfar tittade ut en sväng på kvällskvisten med färsk abborre!!! Det ni! Julia fick tillaga den. Mums. Godare finns inte!!
Nu ska jag ta hand om disken och sen lägga mig och läsa :) Sköööönt! Julia ska jobba i morrn, så jag får skjutsa in henne mitt på dan. Om inte Sören skulle till stan, då kan hon åka med honom.
Puss & Kram

Kommentarer
Postat av: Annelie

Ha ha ha, ja det flygande rådjuret var inte heller att leka med. Otäck med dopade djur! :-)

Kram från mig.

2009-06-25 @ 22:52:11
Postat av: jessica

God kväll. Du får säga till sören att han inte får komma så tidigt.. Det låter för härligt att bara få vara och inte göra någonting. NJUT så länge det varar...Själv så jobbar jag i den här värmen. Men jag ska ej klaga för jag har ju valt det själv. Men nästa sommar hoppas jag få ta lite semester.Om man lever vill säja... Sola och bada för mig också. kram jessica. Om du är kvar på söndag kanske vi ses.

2009-06-26 @ 20:40:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0