4-årskontroll igår..

Jaha, då var det dags för lillen och gå och få sig en besiktning. Han väger 18 kilo och är 102 cm lång. Han blir väl lång och ståtlig som föräldrarna sina :D  Han kunde stå på ett ben och även hoppa på det. Visste jag väl att balansen är på topp. Nån gubbe ritade han INTE på beställning, men mamman fick generat tala om att han faktiskt kan det också! Så det så! Däremot så skrev han ett A.. 
Så var det syntestet. Han fick en bricka framför sig med bokstäverna H V T O. Så skulle Annica peka på skärmen på bokstäver och Adrian peka på sin bricka vilka bokstäver han såg. Men precis som sin storasyster gjorde vid samma ålder, så talade han istället om vilka bokstäver Annicka pekade på. H V T O :)  Ingen match för Adrian Andersson inte..Han såg bra med bägge ögonen samtidigt, men sen när sjörövarlappen åkte fram och han skulle titta med ett öga, då hade han ledsnat för länge sen. Så det syntestet får vi göra om när gossen är piggare.. Skulle ju iofs inte förvåna mig om han får både glasögon och hörapparat också (hörseltestet gick ju inge vidare förra månaden) men vad faan, varför inte? Bagateller i sammanhanget ;)
På eftermiddagen var det dags för gossen att gå till Katarina. Gå och gå är väl synd att säga. Han använder flitigt sin springcykel. Den är tydligen mycket roligare än den vanliga iaf, fast mamman försökte avstyra den födelsedagspresenten. Ja ja, han går sin egen väg den ungen :)
I natt har vi alltså fått sova!! Ingen, som får sova, kan ana hur det känns att få sova ostört en hel lång natt. Underbart!!! Tack Edvardsson för att ni orkar ha vår gosse ibland så vi får den möjligheten vi med!! Jag vet inte vad vi skulle göra utan Katarina och Görgen... Dom är bäst!!
Jag och Julia fortsatte måla hennes stuga idag. Nu är vi inne på den riktiga husfärgen. Klara med grundfärgen alltså, YES! Det är ju en väldig tur att vi är såå oootroligt långa, både hon och jag. Behöver endast ha en stege i var!! :D
Nä nu väntar jag hem lillprinsen. Har inte tid att sitta här och lata mig.
Hej hej..

Kommentarer
Postat av: jessica

Vilken tur att ni har hjälp och avlastning ibland.

Önskar bara att jag kunde hjälpa till på något sätt.

Du får gärna hojta till ifall jag kan bidra med något. Ha en trevlig helg.

Kram jessica

2009-05-08 @ 20:04:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0