Åh, jag älskar sommaren :)

Alltså, vilket kanonväder!!! Idag har jag jobbat ute hela dagen, med båten. Först skulle jag vilja tacka den som uppfann högtryckstvätten! Vilken kanongrej!!! Ett lager smuts försvann liksom på en gång med den mackapären. Tänk alla andra vårar då jag skurat tills knogarna blöder.. Men lyckan varade sådär. Det som inte åkte bort av sig själv satt som berg. Jag måste hitta nån häxblandning som gör att skiten släpper... hmm.. Jag har iaf kommit en bra bit på väg! Det är bra!
Just ja, jag sprang mina 5 km i morse. Två varv i spåret!! Duktig! På måndag är det ju dags att springa vårruset igen, i Uppsala denna gången.
Iallafall så var Julia snäll och gick iväg med Adrian efter maten så jag dels kunde sanera lite inne och sen fortsätta med båten. Medan jag som bäst håller på att plocka bort ca 84 par skor som ligger innanför dörren så hör jag ett konstigt ljud ifrån köket. Jag går dit och ser efter. En skata, stor som en dvärgpingvin i mitt kök!!! Hjälp!! Vad faan gör man då?? Den hade panik och trodde den kunde ta sig ut genom det stängda köksfönstret. Dumma fågel!! Jag sa åt honom att han skulle flyga ut samma väg som han kom, men då fick han bara mer panik. Kan säga att dom bajsar rätt rejält dom där fåglarna när dom är rädda!!  Jag hade också lite panik(men jag bajsade inte). Tittar ut och ser grannen Eva. Hon ser tuff ut tänkte jag och ropade in henne. Jodå, hon bara fnös åt mig och gick fram och öppnade fönstret och efter 45 sekunder flög skatan sin kos! Älskar att ha tuffa grannar :)
Nä nu ska jag ta ett sånt där mumsigt morfinpiller för min ömmande rygg. Kan säga att man somnar skönt på dom också! Rulle som jobbar natten :)

Kommentarer
Postat av: jessica

Jaa du ..jessica.. Du kan skriva du. Jag skrattade så att jag grät. Stackars skata. Hoppas att den inte fick några men. Hur gick det med allt fågelskit.

Du vet väl att det fräter som fan. JA jag vet vad du kan använda till båten,,,FÅGELSKIT. bra va..vi hörs kram jessica.

2009-05-26 @ 20:52:07
Postat av: Anonym

Alltså, du e bara bäst! Håller med Jessica!! Du borde ju ha en egen spalt i ngn tidning!! Det är så otroligt roligt att följa er alla på div strapatser!!!!!! Tur att du får lämna ut resten av din fam ;-)) PUSS

2009-05-27 @ 10:59:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0