Betessläpp på Jälla i lördags :)

Ja, när vi vaknade på lördag morgon stod det som spön i backen. Vi som skulle dra till Uppsala för att se det årliga betessläppet. Jag kollade vädret på nätet och det skulle minsann inte regna! Så vi chansade och åkte in, jag, Julia och Adrian. Vi klarade oss faktiskt från regnet, men det var ganska kallt. Tur att vi hade utrustat oss med vinterkläder! Det var riktigt mycket folk för att se dessa glada kossor möta våren :) Adrian hade nog kunnat stanna kvar hela dan han. Sen drog vi in till Jula och köpte klädsel till "forrrden", så nu är den riktigt cool med röd och svart  sportklädsel, rattmuff, svarta tärningar och en jordgubbsdoftande gran :) Ska ju synas och kännas att det är tjejernas bil!! Vi gick in en repa på IKEA också, men det skulle vi aldrig ha gjort. Vi höll på att gå vilse!! Jo, det är sant! Vi fattade nada. Det var en massa våningar och pilar hit och dit. Ingång här och utgång där. Sen måste det ha varit nån allmän utdelning av pengar i Uppsala i lördags för precis ALLA människor i hela Uppsala var där och skulle just trängas med OSS!! Jobbigt! Och på det en Adrian som tjatade att han ville till bollhavet sjuttioelvatusen gånger i minuten!! Vi tänkte lämna in honom där och säga att instruktionsboken ligger  i sugväskan :) 
Ännu en gång så fattar jag inte dom som typ en gång i veckan drar med sina små för att shoppa på dessa stora varuhus. Jag får lepra av att göra det en gång, om året!!
Jag kom på en annan sak; jag skriver ingenting om min träning längre!! Snacka om att vara tillbaka i verkligheten.. Jag springer ibland, men inte så mycket som jag skulle vilja. Det har varit mycket nu med sjukhus, målning och allmänt kaos hemma. Ingenting ovanligt alltså.. Idag kom iaf kompis Ulla hit och vi promenerade ca 8 km och nu på kvällskvisten sprang jag mina 5 km. Vi ska ju springa vårruset nästa måndag i Gävle och sen den 1 juni i Uppsala. Bra att ha något att träna till. Nu ska jag försöka peta in lite bilder också. Oj, det är min natt i natt. Bäst att försöka gå och lägga sig fort sen!!
Kram kram



Kommentarer
Postat av: jessica

wow.. vad häftigt att få se korna släppas fria.

Adrian måste ha haft skitkul, det skulle jag ha haft om jag varit med. Jag måste bara få se julias bil snart. Den verkar skithäftig...Ha det gott så ses vi snart.

kram jessica.

2009-05-11 @ 09:06:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0