Bröst som pannkakor :)

Jo då, kör man in dom i en sån där mammografiapparat, så blir dom som pannkakor!! Jag skojar inte. Det var vad jag gjorde idag. Tur att jag inte tog med kameran, det var ingen vacker syn :) När jag kom därifrån undrade Adrian pedagogiskt om jag varit duktig hos doktorn. JAA, det var jag :) Adrian var också väldigt duktig hos doktorn idag!! Först fick han träffa själva doktorn, som kollade i öronen och gjorde rent och snyggt där inne. Sen bar det iväg ner en trappa för att lyssna på pip. Jo då, hörseln på höger öra är sämre.. Typiskt. Vi ska köpa nån mojäng på apoteket där man ska blåsa upp en ballong med näsan...hmmm... skojar han tänkte jag?? men vi får väl testa. Ska vara bra för trumhinnan tydligen.. Adrian har också vid fyraårsålder lärt sig att förhandla. Han sa så klokt på väg till leksaksaffären, där han skulle få sin muta. - Jag gjorde ju faktiskt två olika grejer, då borde jag få två leksaker. Vad säger man då??? Det blev en hondacross och en husbil :) Varför säger Julia att han är bortskämd??? Ingen aning!
Sen en annan sak jag undrar över är.  Adrian är fyra år och kan höger och vänster! När vi kom till sjukhuset idag säger läkaren att det står på remissen från Östhammar att det är vänster öra han hör sämre på. Nej,säger jag bestämt! Jag vet att det var det örat där angiomet sitter. Alltså höger. Mycket riktigt. Sen när jag kommer till tutt-tillplattningen och säger att jag känt nåt i höger bröst så säger dom att det står i remissen att det är vänster... Då undrar jag. Behöver man inte lära sig höger och vänster när man ska bli läkare?? Eller förstår dom helt enkelt inte att dom står mittemot patienten?? Ja, inte vet jag. Måste googla på det tror jag.
Gossen våran var så trött så trött så han somnade i bilen på vägen hem. Rulle la honom på soffan då vi kom hem. När jag tittar till efter fem minuter såg han ut så här:

och så sov han i en halvtimme :)

Nu ska jag leta fram kläder till begravningen i morgon. Vi ska till Gräsö och säga Hej då till gammelmorfar Harald.
Vi tänker på dig Harald och hoppas du har det fint nu när du är tillsammans med Margit igen. Vi vet att du längtat så...

Var rädda om er alla mina vänner, så hörs vi igen..
Kram

Kommentarer
Postat av: jessica

Jag tänker på er idag..Extra mycket..

kram jessica

2009-05-29 @ 08:31:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0