Idag då??

Det var så isande kallt i morse!! Jag drog på mig träningskläderna innan vi gick till dagis, de var lite för tunna för att i märkte jag. Lämnade gossen och sprang sen två varv i spåret. Gick in en sväng på gymet sen. ÅÅÅHHH. Vad duktig!! Måste säga det själv när ingen annan gör det :) Gick hem och åt gröt, och sen ut i Julias stuga och isolerade klart det sista innan elen ska dras. Sen ringde David och mådde dåligt och vad gör man inte som den snälla mamman man är?? Man drar in och hämtar honom. Såklart. Skulle hänga två STORA Ikeapåsar med tvätt sen. Det är lite komplicerat nu eftersom Rulle grävt upp halva gården och nu haft på ny jord och gräsfrön så det  Är absolut förbjudet att beträda gräsmattan!!!! Lite tufft att ta sig ut till tvättställningen ska jag be att få tala om. Först går jag ut till Davids stuga, upp på hans altan(pust och stön) går längs garaget och sen upp mot granntomten, hoppar över en nysådd plätt och sen så är jag strax framme. Och sen samma väg tillbaka. Istället för att gå de tio metrarna som det egentligen är :)  Mamma skulle ha sagt; det sätter vi på motionskontot!!
Idag hade Adrian bestämt att mormor skulle hämta på dagis. Som han sa; - Då kan ju du hjälpa pappa och bygga på Julias stuga. Den killen kan han! Ja, inte kan ju mormor säga nej då inte:) Hon fick vackert gå till dagis och hämta. Julia och jag passade då på att bränna lite forrrd-däck och åkte till Östhammar och handlade. Tusan hur hon kör nu den tjejen :) Fort går det också! Lite skrik och svärord här och där, annars kanon  :D
Nu på kvällen åkte vi ner och hälsade på farmor en stund, jag och Adrian. Det var minsann på tiden!! Adrian pratade om tjejer i nåt sammanhang och farmor frågade pedagogiskt  Adrian vad hon var för något. Vet ni vad han säger??? -En dammal härring!!!!! Jag säger bara, tur att det var farmor! Hon höll på att skratta ihjäl sig :) som tur var... Ibland vill man bara sjunka genom nånstans. Var får han allt ifrån den ungen??

Kommentarer
Postat av: Pia

Men då... Hahaha ADRIAN! Vilken unge!! Jag håller med Annelie fullständigt! Du har gåvan att uttrycka dig, verkligen!! Alltså man blir så inne i det du skriver och nu har jag som sagt inte haft adressen så det var en fröjd att få läsa om fler av era bravader!!! Och Julia, sååå fin bil!!!! Riktig pärla!! Hemma i förkylning som biter sig fast men kommer så fort hostan dragit vidare!!! Kram, saknar er!!!

2009-05-13 @ 16:54:16
Postat av: Lise

Underbara unge! Bra att du Adrian ser till att jag får ett gott skratt så här på morgonsidan.

Så roligt att få följa din blogg Jessika och du har ju verkligen förmågan att uttrycka dig också!

2009-05-14 @ 09:47:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0