Sökes: gräsklippare!!

Alltså, såna grejer ska bara fungera!! Jag blir gaaalen! Fick en klippare av farmor som vi egentligen skulle haft på Bockön, men som farfar inte gillade. Nu förstår jag varför. Först är det två mojänger som sitter på vardera sidan av handtaget. Dom behövde man bara titta på så ramlade dom sönder. Så handtaget veks liksom ihop när man körde. Ja ja, det fick ju gå ändå. Men när sedan båda framhjulen ramlade av, då var gränsen nådd. Skitgrejer!!!  Fram med gammelklipparen som hörs ända till norra sidan av Gräsö när den går. Ja, det gick väl tio meter, sen var det soppatorsk. Grrr!!!!! Bensindunken hade jag ju såklart lånat ut, så det var bara att lägga ner klippningen för idag. Så är det någon som har en fungerande gräsklippare över så är den varmt välkommen att tillbringa sommaren på Brunnsgatan 7 
Drog till Östhammar efter dagis för att köpa skor till Adrian. Alla skor med spindelmannen på passade perfekt (enligt Adrian ) Vare sig det var storlek 23 eller 34. Han fick som han ville till slut då vi hittade ett par 27or. Så nu är han riktigt cool när han går till dagis i morrn!  
I kväll var det crossträning på Kannikebol och Adrian ville så gärna att Simon skulle följa med. Han frågade honom på dagis igår. Simon kollade lite lurigt på Adrian och sa - Ska bara kolla om jag är ledig först.  :) Det var han! Vilken tur! Men han ville gärna inte åka utan sin mamma, men det gick ju bra ändå. Kul för henne att kolla lite cross också. Vi fikade picknick och hade så trevligt så. David blev lite sur bara när pojkarna fyllde han skor med småsten och sand :)
Jag hade en väldigt trött gosse med mig hem på kvällen kan jag säga. Somnade bums utan krusiduller.. Så nu är det bara för mig att reda i kaoset en stund. Middagsdisken står vackert kvar på diskbänken...
Go´kväll mina vänner ...

Kommentarer
Postat av: Anonym

Men så härligt att klippa gräs! Vi har typ, just skottat bort snön...

Men snart är det vår här också! Börjar ana att gräsmattan (jättestor!kanske 2x5m) blir grön!

Men med bruna,torkade fläckar efter hundpiss här och där. Vi har en jättebra klippare, ärvd av svärfar,handjagare, men vi har också en modern elektrisk kantklippare.Ha,ha..

2009-05-20 @ 22:34:51
Postat av: Anne-Lie

Tack för en trevlig kväll!! Det gör vi om :-)

2009-05-29 @ 10:21:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0