Nu har vi fin(n)främmande minsann :)

Och gossen är så glad så glad! Han har väntat och väntat heeela lååånga dagen. Han kunde inte ens åka till Görgen för att han var rädd att missa sina småkusiner från Finland. Kanske skönt för Edvardsson att få vila en torsdag-fredag ;)  Fast Adrian tyckte lite synd om Görgen förstås... Hoppas han klarar sig utan gossen;)
Jag bjöd på ugnsstekt falukorv och potatismos till middag. Och det var första gången Viveka åt falukorv!!! Alltså, det lever vi ju på här hemma!! Vad äter man då om man inte äter falukorv????? Stackars människor..
Jag och Viveka var duktiga och gick på Friskis på kvällen. Nu har alla de små somnat och jag sitter och skriver medans Viveka är duktig och stickar raggsockor åt sina barn..!! Alltså va? När och om ska jag bli så duktig?? Nu måste jag be min kära mor lära mig innan jag får barnbarn som fryser om fötterna :)

Försöker tänka ut något att erbjuda vårt främmande på att göra nu i Öregrund. VAD TUSAN FINNS ATT GÖRA I VÅR VACKRA "STAD" I SLUTET AV OKTOBER???? INTE NÅT! Tur att dom inte kräver så mycket... Kanske en bastu och öl i morgon iaf. Det passar väl bra?? (Finnar+Bastu=Sant)

Natti Natti...




Kommentarer
Postat av: Peter

En kniv, kanske. Och en slipsten. Vad kan finnar mer begära?

2009-10-23 @ 21:22:14
Postat av: Lillasicka

Kul att se att kompis Peter finns kvar här ibland :)

2009-10-23 @ 21:44:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0