Sondmat på hela trägolvet....

 blir det när sonen kopplar bort sondslangen utan att väcka sina föräldrar så att de kan stänga av sondpumpen. Det blir ju absolut inte bättre av att vi har ett gammalt golv som är slipat och avlutat och som dessutom har en halv centimeter breda springor. Trevligt sätt att börja morgonen på. Eller inte.
Ja, idag var det dags för sjukhuset. Jag vet, det är ju lördag! Men tydligen håller dom på att jobba ikapp inne på ögonkliniken, för det var dit vi skulle. Adrian såg ju dåligt på 4 årskontrollen och idag var det dags för en utredning av det. Han fick titta på diverse figurer. Utan problem. Det hade dom ju kunnat fråga mig direkt. Han var ju bara okoncentrerad och ovillig att samarbeta på 4 årskontrollen. Men men... Iaf sen så blev det droppar i ögonen som skulle verka i 45 minuter för att sen göra en sorts ögonbottenundersökning. Pupillerna blir STORA, man ser bara suddigt och blir otroligt ljuskänslig. Det gick bra. I väntrummet sa Adrian; --Jag ser suddigt nu mamma. Jag skulle vara lite pedagogisk och pekade på en noshörning som stod lite längre bort. -- Är noshörningen suddig? Då tittar han på mig precis som om jag är helt pantad. -- Nej, ögonen är suddiga mamma...?!
 Ja ja...

Igår blev det iaf träning på gymet och sen en bastu för mig och Viveka. Idag promenerade vi knappt en mil. Jag har väl bara gått upp ett par kilo innan hon far... Och nu ska vi ner och äta hos mormor... Oj Oj Oj!

Kanske tur att vi inte har finlandsfrämmande jämt.. Mycket mat och vin blir det... Men trevligt är det :)

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0