Tiden rullar så fort...

Jag vet inte vart dagarna tar vägen... Hinner bara inte sätta mig ner ens en liten stund och skriva :(
Vi har Annas Stefan här nu och snickrar på Julias stuga. Det går med en faslig fart :) Helt kanon!!! Men när man har hantverkare hemma så måste det lagas lunch och fixas fika varje dag. Det tar också lite av min tid! Men det får det vara värt!! Julia kommer att ha det finaste egna boende av alla sina polare!! Det blir hur mysigt som helst. I fredags var vi till IKEA och köpte kök( jag och Julia). Vi kom dit straxt efter halv två och gick ut klockan sju. Fy faan vad jobbigt! Ändå hade vi varit där ett par veckor tidigare och ritat själva köket. Hur mycket som helst att tänka på! Nu blev det gråa, högblanka köksluckor och svart kylskåp. Coolt! Tur det kom en snäll farbror och hjälpte oss att bära in kylskåpet i bilen.
Igår skulle vi i till Uppsala igen för att Julia skulle få sitt influensavaccin, så då passade vi på att köpa golv till stugan. Jag älskar ByggMax. Billigt och bra :) Beställde även tapeter till fondväggen på Uppsala Färg.

I helgen var vi till Stora Staden Stockholm; jag, Anna, Ylva, Pia och Cissi. Vi var på stand up komedi på Norra Brunn. Åååå, vad kuuul :) Vi bodde på Röda Båten som är ett mysigt vandarhem. Jag och Pia delade hytt, och hon skulle ju promt knöka upp sig i överslafen, fast hon hade åtskilliga fler promille än jag i blodet. Oj oj. Jag fick göra som med barnen; palla upp med kläder under madrassen så hon rullade in i väggen istället :) Vad gör man inte för att få sova tryggt?
På torsdag kommer kusin Viveka från Finland och hälsar på. Vi ska stuva in David i hans gamla skrubb så får Viveka och barnen ta stugan. Det blir nog bra. Ska bli trevligt med några mumintroll i huset :)
 
Idag var jag till tandläkaren med Adrian. Han har börjat få sina stora 6-årständer (längst bak i munnen) Snacka om mallig kille!! Han är ju liksom liite imponerad av de stora killarna. Och nu har han fått "lika" tänder också.. Fast han bara är fyra... Tandläkaren var ganska förvånad :0  men gossen är glad :)

Jag loooovar att bli bättre på att skriva igen... Ska försöka iaf... 

Kram & Godnatt






 

Kommentarer
Postat av: Lise

Härligt att höra av dig igen! Synd att vi inte kunde ses idag.

Kan tänka mig vad fint där i Julias stuga nu :)



Vi får se om vi hittar en dag då vi kan komma och hälsa på.

Kram

2009-10-21 @ 10:45:10
URL: http://lise-minvag.blogspot.com/
Postat av: Jessica

Har helt glömt att fråga: Hur gick det med släpkärran? Min mor frågar varje gång vi pratar, hon är bekymrad!

2009-10-22 @ 18:06:20
Postat av: Peter

Palla upp Pia med kläder i sängen! Du är för jävla snäll du!

2009-10-23 @ 21:18:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0