Blåkulla nästa :)

Jag fick ett sms av kompis Anniki i morse :

Ja, då är man på väg igen. Arslet fullt av stickor! Glömde polera kvasten och inte hittade jag kattfan heller. Så jag tog grannens, den är röd. Så nu får de andra kärringarna nåt att skratta åt. Men jag har iallafall en espressomaskin med mig, man är väl modern!. Vi syns på Blåkulla
GLAD PÅSK

Jaa.. Det är väl bara till att polera kvasten och åka efter antar jag :)

Vad har hänt sen sist då? Jo, såklart pajade kranen i köket när jag kom hem (varför inte???) Så det blev till att diska i handfatet i badrummet i två dagar. Kul? Nej. Jag skall aldrig klaga på mitt omoderna kök mer. Jag lovar!

För övrigt så lagas här två maträtter varje dag. Jag sa ju det!!??!! Min käre man och mina två söner tänker aaaabsoluuut inte ens smaka på den numera gröna maten som jag vill prova.
 Julia, hon tar av alla sorter hon :) Blandar hej vilt! Duktig flicka!

Jaha.. Annars blir här en lugn helg. Inget särskilt firande alls faktiskt. Lite påskägg på lördag förstås.

Just ja :) Jag har handlat kondomer för första gången i mitt trettionioåriga liv!! Det är sant! Rulle så jätteglad ut när jag kom hem. Men icke! Påskharen ska få ge dom till tonåringarna här på Brunnsgatan :) Det blir väl bra i påskäggen?? Adrian kanske blir sur för att vi får vänta så länge på barnbarn. Men det kan det vara värt ;)

GLAD PÅÅSK på Er alla!!
Kram

Kommentarer
Postat av: Peter

Kul tjej den där Anniki! Fan vad kul. Med kådisarna alltså. ja, påskkärringen också, förstås. Men just med kondomer... Är det någon mer än jag som stått i backen från Handelsboden upp mot Landbergs (Öregr Järn) och fumlat med enkronorna samtidigt som man bett till någon högre makt att ingen jävel ska komma och se vad man håller på med? Nej, det är klart, det här hände i början av 70-talet och nu har man sedan länge monterat ner Adamssons kådisautomat! Suck!!!

2010-04-01 @ 21:32:23
Postat av: lillasicka

Vet du Peter?? Börja blogga!! Jag är den första att läsa!!!!

2010-04-02 @ 11:06:35
Postat av: Peter

Känner ni till Faneni-folket? Nehej! Kunde väl tänka det! Det är i allafall ett folkslag som bor på en liten ö där det växer jättehög vass. Varje dag går invånarna omkring på ön, sträcker ut händerna och för den höga vassen åt sidorna, sticker fram skallen och skriker:

- Fan e ni? Fan e ni?

Det samma frågar jag nu: Var fan är du? Inte ett tecken sen före påsk! Kom igen nu! Vi väntar otåligt...

2010-04-08 @ 22:42:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0