Idag är gossen arg!!

Ja, för idag fick han inte åka skridskor...!! Det var för kallt. Jo, det är liksom det senast nu. Att tillbringa timmar och åter timmar på isen. Adrian bara älskar det :) Och min käre man kom på den geniala ide´n att prova "pluggen" även ute, inte bara vid bad. Och det funkar!!!!! Underbart :) Igår var han ute i 12 graders kyla i fyra timmar!! Och det fungerade... Asså va??
Nu ska vi ju dock in i januari för sklerosering igen och sen är det väl kört för pluggen ett tag framöver. Men man är glad för det lilla vättu!

Och så var det ju det där med likheterna mellan min mor och mig. Ja, enligt min far så har jag fått de "finska generna" som tydligen gör att jag ränner runt som en galning, plus att jag älskar lövkrattning och snöskottning ( jippie traktorn är sönder ) Och jag vet att de yttre likheterna också kan finnas. Får höra det ibland. MEN!!! De gröna fingrarna har jag inte ärvt!!! Så det så. Jo, iofs har jag flera fina orkideeér hemma, men det beror på att mamma kommer över med jämna mellanrum och ger dom kärlek och vatten. Resten i mitt hus är plastblommor.
När jag fyllde fyrtio fick jag en fin gul kaktus av min storebror ( varför kaktus, kan man undra) Men den mår inge bra nu. HUR I HELVETE KAN MAN TA LIVET AV EN KAKTUS?????? För lite vatten?? Men dom är väl typ födda i öknen. Och där är det väl som oss; kallt på natten och varmt på dan?? Ja, så är det nu iaf. Sorry brorsan. Så här kan det se ut hos mig.. när mamma strejkar...


Inte såå glad...


Ja, annars då? Förutom skridskoåkning och mord på kaktusar. Vi väntar på Tomten... Som vi väntar. Suck. Det kryssas i alla almanackor och det räknas dagar, timmar och minuter. Nu är det nääära!! Men jag har ju som vanligt lite svårt att hitta en lämplig tomte till min son. Så jag försökte lite fint idag att föra det på tal, att kanske tomten kommer med paketen när du sover?? NEHEJ du. Den gick inte. Och han hade faktiskt i färskt minne från förra året att han sov hos Katarina från den 23 till den 24 och när han kom hem HADE TOMTEN REDAN VARIT DÄR OCH LÄMNAT ALLA PAKET!!! FYY!! Jag ger trauman till mina barn.. tydligen..
Så! Nu kastar jag ut en enkel liten fråga. Ingen som jobbar i röda kläder på fredag kväll vid 19 tiden..?? Isf är ni hjärtligt välkomna till Brunnsgatan. Jag bjuder på glögg och knäck!!


Fiiin (plast) gran väl???





Kommentarer
Postat av: Mamma

Härligt inlägg vännen! God Jul på er! Kram :)

2010-12-23 @ 15:51:54
Postat av: Malin Landberg

Ursäkta, det var jag som hade lagt in fel namn på avsändaren hihi, det var inte Maggi som skrev det förra haha..... snurr i kolan....

2010-12-23 @ 15:53:26
Postat av: Peter

God Jul Jessica och jag ser fram emot att få läsa om dina bravader i många år framöver. Du är, om jag uttrycker mig blygsamt, mycket, mycket läsvärd!

Men... om du klankar ner på sport på tv så får du på skallen direkt, serrö.

Jag menar, hur ofta har du blivit stoppad i elljusspåret då du åkt skidor av någon som ville ha virkbeskrivningen på din mössa? Bland annat sådan inspiration får man genom att titta på TV-Sporten! De svenska skidåkarna hade under OS i Vancouver förra vintern mössor som blev mycket populära. Ifall du inte råkar känna till detta.

GOD JUL

2010-12-24 @ 12:43:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0