Som sagt var...

..så har det ju kommit liite snö igen. Och Peter, du har såå rätt!! Idag har det varit snöskottning på schemat!! Jag hann ut innan Rulle ens hann säga Traktor! Underbart :)  Och vill man heller inte titta på skidor på TV så kan man snöra på sig pjäxorna och åka runt runt i elljusspåret. Också underbart!

Annars har här varit pepparkaksbygge för fulla muggar. Och inte vilket bygge som helst, när gossen ska välja.. Det blev en pepparkaksborg!!! Jo då satte... Den absolut fulaste, snedaste och vindaste borg som funnits, bidde det. Men ack vad vi hade kul när vi byggde :) Vi funderade starkt (ett tag) på att fråga Björkmans konditori om dom ville att vi skulle komma och jobba i jul. Men när vi sen höll på att skratta ihjäl oss över tanken, så la vi ner den arbetssökningen. Och förresten skulle husen bli alldeles för dyra i ut-pris. Som vi jobbar och sliter. En stekpanna fick vi dessutom offra. Får gå på Bakluckan i sommar och köpa en ny för detta ändamål ( endamål??)


Man får städa lite efteråt sen...


Materialet..


En av arbetarna vid själva ihopmonteringen..


 Samma arbetare vid slutmonteringen.



Ooooo La Laaaa!! Färdig produkt!!!


Kan bara tala om att Rulle inte var hemma vid detta baktillfälle... hmm..

Kommentarer
Postat av: Malin Landberg

HÄRLIGT!!

2010-12-06 @ 07:27:03
Postat av: Peter

Vilken kvinna! Lika bra på pepparkakor som att skotta snö!

Och du... jag får luft. Jag har tjackat fyrhjuling. Nämligen!

2010-12-10 @ 21:02:44
Postat av: Eva

Pepparkaksborgen är jättefin!

Jag får nog vänta till nästa år så kan jag ge mig på det ihop med barnbarnen <3 Då är de två äldsta 3 och 2,5 precis lagom stora för att kanske råka ha sönder... Fast det är ju umgänget som är poängen så.

Handavtrycken kan du inte skylla på sotarn i alla fall ;-)

2010-12-11 @ 14:13:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0