Kalas kalas kalas...

Ja, kalas för hela slanten har det varit i helgen. Och på lördag kör vi en sväng till :) Det ska ju passa hur Julia ska vara hemma och hur Adrian har det med Edvardssons. I helgen som var så var Adrian hemma. Nästa helg blir det barnfritt ;) Kul både och!
Nu hoppas vi också att Julias stuga ska bli klar till helgen som kommer!!! Åh, det känns som om det är jag själv som ska få flytta in i den fina lilla stugan :) SÅÅ kul är det! Vi har fixat alla möbler och det mesta av alla smågrejer som måste finnas när man har både kök och badrum.
Nu har vi äntligen hört av det nya teamet från Akademiska! Den 16e februari läggs vi in. Den 17e sövs Adrian och med hjälp av ultraljud (och en stor spruta förstås) suger dom ur cystorna och sprutar dom sen fulla med gift. Sen är det bara vackert att vänta på att gossen ska bli så sjuk som möjligt. Han bör få både feber och ett riktigt högt CRP ( sänka). När så kroppen börjar ta hand om den inflammation dom skapat, så ska den förhoppningsvis också kunna krympa ner cystorna på samma gång. Han har gjort ca 12-15 såna här behandlingar förr, men utan större resultat. Det första året var det ett sorts alkohol (ungen luktade fyllgubbe i en vecka efteråt), sen ( på Astrid Lindgrens barnsjukhus) prövade dom det kända OK 432 ( japanska alger) och denna gången ska de pröva ett sorts antibiotika. Det har aldrig använts i Sverige förut, bara i USA. Hoppas, hoppas, hoppas!!!!! Jag har inte mycket tro kvar, men hoppet är det sista som överger oss. 
Vi får väl se hur länge vi får stanna på sjukhuset. Just nu känns det faktiskt riktigt skönt att det äntligen händer något iaf. Det Adrian är mest rädd för är att få stick i fingret. Det får bli stora mutor från leksaksaffären denna gången!! Lilla lilla tuss vad han får utstå :(

Idag har vi haft kompis Theodor här ett par timmar. När vi alla tre gick från Theodor, hem till oss,  frågade jag grabbarna om dom hade lust att hjälpa mig att kärra fram lite ved ( mest för att dom skulle vilja vara kvar ute i solen en stund) Jaa, sa Theodor glatt :) Adrian som då var sugen att gå in, tittade lite argt på Theodor och säger
 -- Om du ska vara hemma hos mej får du faktiskt leka också, inte bara jobba!!
 Och så blev det då förstås :) Killarna gick in och jag fick minsann hämta min ved själv jag..


Hörrni!! Jag har ju ingen aning hur många som läser min blogg. Det skulle bara var lite kul att se :) Kan ni inte bara "ge er till känna" på Kommentarer. Eller om ni inte vill säga vem ni är, bara säga Hej, eller nåt, på nämnda plats?? Är det löjligt?? Bara roligt att se under några dagar hur många eller vilka ni är :)
 
KRAM

Kommentarer
Postat av: Ulla Åberg

Tänk att det äntligen ska hända något, någon som vill testa något nytt i denna tröga sjukhus byråkrati. Bara att hålla hårt i alla tummar. Ska tänka på Adrian och er. Kramizar Ulla

2010-02-08 @ 22:06:16
Postat av: Li

Jag hoppas att denna behandling ska ge effekt!

Han är så tapper lillkillen!



Kram

2010-02-09 @ 08:02:03
URL: http://muchalita.wordpress.com/
Postat av: Kicki

Hej vännen !



Hoppas verkligen att det kommer ge resultat denna gång. Jag går in på din blogg varje gång jag är ute på datan, men jag kommenterar inte alltid. Det är ALLTID lika rolig att läsa om era å gossens bravader. Du skriver helt suveränt. Kramis på dig å familjen

2010-02-09 @ 08:18:13
Postat av: Hick

Jodå några gånger i veckan kollar jag upp dig! som du vet så skriver du så himla kul!ses till helgen

kram

2010-02-09 @ 11:22:05
Postat av: Malin Landberg Östhammar

mig känner du redan.... kram på dig:)

2010-02-09 @ 12:22:47
Postat av: A&M

Jodå, vi har full insyn i era strapatser

2010-02-09 @ 16:33:00
Postat av: Mia

Jag kikar in regelbundet ( Ann-christines dotter) och kollar hur ni har det

2010-02-09 @ 17:04:12
URL: http://famjoelsson.blogspot.com
Postat av: L

Hallå! Jag är en av dina läsare! Tycker att du skriver så underhållande!

Kram

2010-02-09 @ 19:47:28
Postat av: jessica m

Jag kollar också in här lite då och då..

Tack för en super god smörgåstårta.

Gratta stor farbrorn från oss fam Myhrberg.

Kram Jessica.

2010-02-09 @ 20:11:52
Postat av: Viveca

Brukar inte läsa bloggar, men din kollar jag varje dag och blir lite besviken om du inte skrivit nåt.. Kram till er alla!

2010-02-09 @ 20:15:50
Postat av: Lillasyster Åsa!

Och jag så klart! Måste hålla koll på vad min älskade syster har för sig. Fullkomligt ÄLSKAR att läsa om vad mosters prins har kläckt ur sig!

Hahahahahaha, skrattar så tårarna sprutar alltsom oftast!



Hoppas att vi kan ses snart, vi saknar er massor!

2010-02-09 @ 20:43:42
URL: http://thigger.blogg.se/
Postat av: Jessica E

Så klart att jag e med!

2010-02-10 @ 10:05:47
Postat av: Peter

Vi håller tummarna att det går bra på sjukhuset den här gången!

Kan vi få se några fler lökskalarbilder?



Hoppfull

2010-02-10 @ 21:33:21
Postat av: Jenny

Halloj är inne på din blogg regelbundet. Du är helt underbar i ditt sätt att skriva. Många skratt blir det. Kramar

2010-02-10 @ 22:02:49
Postat av: Lillasicka

Vad kul att "se" så många som följer mig :)

Lökskalarbilderna är tyvärr slut ;) Men jag förstår, Peter, att du tyckte om dom! Gillar dom rätt bra själv.

2010-02-11 @ 08:49:20
Postat av: Pia

Jag kollar in här med jämna mellanrum!!!! Är dock dålig på att kommentera!!! Jag blir på bra humör och får ett fånigt smajl när jag läst om era bravader!! PÖSS!!!!

2010-02-13 @ 11:40:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0