Oj oj!

Rulle har fått en riktig killförkylning!! Det är ju inget att leka med, det vet vi alla! Han ligger på soffan med huvudvärk och feber. Och vi som skulle hinna så mycket nu när gossen inte är hemma i helgen. Synd att jag har två vänsterhänder precis när det kommer till frågan om att snickra och skruva. Ja, ja.. det får vänta! Inget att göra åt!
Jag tog en långpromenad med kompis Anniki och två jättejyckar. Närmare bestämt dobbermanhundar. Jag sa snällt att jag kunde ju ta den ena. Jag fick den tunna, smala saken. Men den tunna smala saken var inte så tunn och smal när det gällde att gå fort! Jag ville vara snäll mot jycken som verkade vilja gå fort. Bara det att när jag ökade farten så ökade hon också. Det slutade med att jag fick springa som en liten dåre!! Anniki lärde mig att dra i kopplet när jag ville att jycken skulle sakta ner, men grejen är ju att hundar tydligen inte kommer ihåg saker och ting i mer än ungefär tre sekunder, så nu har jag tränat biceps i vänster arm och sträckt ut axeln i höger.

Nej, tacka vet jag små söta kattor :)

Jag och Julia gjorde köttfärssås och spagetti till middag idag. Gissa vem som fick ta hand om löken?? JAG HATAR ATT HACKA LÖK!! Tur det finns simglasögon! Synd bara att mitt skinn närmar sig fyrtio och vill inte alls gå tillbaka så där fort längre när jag tar av mig glasögonen. Ser ut som en uggla nu ungefär. Snyggt?!






Jo, vi hade lite kallt inne..


Något senare...


Men hallå! Kollade min facebook. Hade fått detta meddelande :

"Träff för hundmänninskor i vårt café på ROSLAGENS DJUR-ELIT i Östhammar!
Tisdagar kl 15.00 med start den 26/1-10. Detta kan förhoppningsvis utvecklas till en gemensam promenad före eller efter fika hädanefter....Alla är välkomna! : )"

Asså?? Var det många som såg mej, eller?????
 




 


Kommentarer
Postat av: Annelie

Alltså, du är bara sååå snygg!! :)

2010-01-25 @ 16:22:44
Postat av: lillasicka

Tack :)

2010-01-25 @ 17:21:54
Postat av: Hick

Du hade ett riktigt bra handlag med jyckarna speciellt när du sprang, -ja med tanken på alla som kände dig så kan jag tänka mig att du fick inbjudan. Men tusen tack för att jag fick njuta av dig en stund, hörde att mannen blivit friskare. kan du utveckla din lökhackning mån tro??? :)kram

2010-01-25 @ 19:34:10
Postat av: Pia

:) :) :) :) :) KRAM KOMPIS!!! :) :) :) :) :)

2010-01-25 @ 21:24:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0