Så kom vi äntligen ut :)

Joodå! Gossen fick tillochmed välja att åka cross på Kannikebol istället. Men han stod stehårt fast: Ut med scooter(skoter, scoter.. måste kolla ordlistan!), till Bockön!! Ååååh, glaad gosse! Det blev ju inte precis någe sämre av att Sören och storkillarna åkte med. Och Johan och Linnea :) Vi drog alltså iväg med tre skotrar(låter bäst va?) Först färjan till Gräsö, med skotern på släpkärra. Parkerade vid Idön och sen full fart ut. Adrian körde, Rulle bakom för liite back-up och jag (såklart) på släden efter. Aj tusan vad kallt det blev där bak! Men jag vände på mig och drog upp luvan så blev det skönare. Adrian har ju som tur vindrutan för och värmen från motorn, så han frös inte det minsta. Kan ju också tala om att han som vanligt inte är snål på gasen heller :) De andra hade ju lite nyare skotrar så dom ville dra på lite. Men Adrian hakade på direkt :) FULL GAS!! Galning!!

Dagen blev jättemysig! Vi var och kollade till Bockön en sväng, men sen höll vi till vid Stora Risten. Adrian kallar det för "Emils Bockön". Pojkarna åkte skridskor och vi grillade korv. Sen hälsade vi på Ingeborg och fick värma oss lite.
På morgonen innan vi åkte ut när jag skulle berätta för Adrian att vi nog inte skulle vara så mycket på Bockön, utan åka till Risten istället så sa jag att vi skulle hälsa på Ingeborg, Emil och Albins farmor.
--Hon som du har träffat, hon är ju snäll, sa jag.
Då säger han så här: -- Jaa, hon är ju nästan för snäll. -- Jaha, varför då?? frågar jag -- Hon är ju såå himla glad jämt  :)

Nästa gång vi ska ut har jag fått lova att vi ska sova kvar. Det var det enda gossen var liite sur för..
Han älskar verkligen skärgården :) Precis som sin mamma...


Framme vid Idön..


Till Bockön en sväng :)


Visst ser det härligt ut!!


Sjöboden..


Åker skridskor med tungan rätt i mun!


Sören gjorde upp elden :)




Adrian & Albin






Korvgrillning på hög nivå!


För bra glöd eller lång tillagning???


Hockey, hockey, hockey..


Korven var inge god.. Detta blev gossens lunch!


GLAAAAD!!


Kommentarer
Postat av: jessica m

Vad avis jag blir...Ni gör alltid något roligt med min familj när jag arbetar. Men det såg iallafall

trevligt ut..

Kram Jessica

2010-01-17 @ 10:11:23
Postat av: Li

Det är inte riktigt klokt vad mysigt och roligt!

Åka skoter är sådant en annan går och drömmer att någon gång få göra... URHÄFTIGT!

2010-01-17 @ 11:20:14
URL: http://muchalita.wordpress.com/
Postat av: Åsa

Härliga bilder! Ni ser ut att ha haft en mysig dag!

Hoppas ni alla mår bra och att vi kan ses snart!

Kanske kan ni komma när kusin fyller år!?



Stor kram till er alla!

2010-01-17 @ 17:42:03
URL: http://thigger.blogg.see

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0