ja ja jaha ja...

Åldern håller på att ta ut sin rätt :(  Bara för att man ska göra sej till och komma igång med träningen igen så får man ont. Denna gången i foten. Förra året efter tjejmilen var det samma sak. Helvete!!! Då fick jag inlägg i skorna och har inte haft problem sen dess. Men nu, efter min 8 kilometersrunda, slog det till igen. FAAN!!! Jag som ska springa milen snart!!! Vad göra?? Ringa "Napraper" (naprapaten Per) igen då... Det var han som fixade till mig sist. Nej, det har jag inte tid med nu! I tisdags sprang jag och Camilla 5,5 km och idag sprang jag 5 km själv. Det konstiga är ju att när jag springer känns det bättre. Det är sen, efter, det gör såå jävla ont. Ja ja..

Vi följer som sagt var fortfarande prinsessan Viktoria och prins Daniels bröllop på TV. Några gånger varje dag. Häromdagen frågade Adrian mig ; -- Mamma, när du gifte dig med pappa, blev han också prins då???
Asså, vad svarar man på det ? :D  Hertig av Brunnsgatan också kanske??? Han har mycket funderingar, den ungen.

Vi pratar ju en del om döden också, här hemma. Eftersom farmor gått bort. Han har sunda värderingar och frågor. En dag sa han, med sorg i rösten; --Tänk när mormor ska dö??? Då blir nog Anders ledsen!! Men då kanske vi får köpa deras husbil??? säger han liite gladare. Neej, den vill nog Anders ha, kom han på.
--Men, sa jag. Anders kanske dör före mormor??
-- Neeej, hon är mycket gammlare!!! Hon har ju en massa rynkor :)

Nu vet ju inte jag om mamma vill att Anders ska få reda på att Adrian sagt så där :) Men, sorry. Här hålls inga hemligheter. Hoppas nu bara att hon inte stryker gossen ur sitt testamente!! ;)

Idag har jag tillbringat dagen med att packa vår stora blåa buss full med loppissaker. Jag ska stå på Bakluckan i morrn, för första gången i mitt liv.. Annars är jag ju duktig på att få med mig en massa saker hem i från Norrskedika. I morrn hoppas jag bli av med lite. Jag ska ha med mig Ica-handlar-Julia som hjälp. Hon kan ju det där med att kränga saker och ta betalt :)  Oj Oj Oj. Vi måste gå upp kl 06.00 för att vara där till kl 7.. Galet!! På en barn och Ica-fri lördag!! Hoppas bara på bra försäljningssiffror!

Ja, lite pengar kommer ju att behövas nu. Dels var David och jag till Uppsala för att inhandla lite nya kläder till honom. Dyrt som attan!! Tur att det är sällan.. Dels ska vi låna den omtalade husbilen på söndag och åka ner till Oxelösund för att hälsa på våra nya vänner, familjen Andreasson, som vi träffade på Cypern.
Ska bli trevligt!! Ev Kolmården på måndag eller tisdag.
Så nu skriver jag inte på ett par dar igen. Fast det är ni väl vana med ändå nu..

Hej Hej Hemskt Mycket Hej..

Kommentarer
Postat av: Kicki

Ja du vännen vad säger man.....! ? Hur hinner du med allt. Klok gosse du har...vad har han fått det ifrån ! ? för du har ju ditt kvar hihi. Träffade Malin igår som du var så snäll emot när hon fyllde år å gav henne en start på 1 mils loppet....hon är riktigt taggad så du får nog kämpa hihi, men jag tycker ni är så duktiga.



Som jag redan sagt så många gånger till dig så är det sååååå roligt att läsa din blogg (den enda jag läser faktiskt) så jag kommer verkligen att sakna det i några dagar. Det spelar ingen roll om vad du skriver för det blir intressant ändå. Jag ska hoppa i kläderna nu (efter att tagit en dusch "för er som fick andra tankar") så kommer jag över.



Kramis



ps Hoppas jag itne gjort så mycket stavfel nu så Peter lägger en kommentar om det hihi... ;-) men vi får väl hålla ställningarna på denna sida i några dagar eller hur ! ? ds

2010-07-31 @ 19:25:09
Postat av: Kicki

FAAAAAN jag såg redan ett fel............

2010-07-31 @ 19:26:29
Postat av: Lillasicka

Itne?? Det är bara ett sån bråttomfel. Det har nog t.o.m Peter överseende med... kanske?? Jag skrev ju "gammlare" jag. Men det är en femårings språkval. Sorry Peter. Ska aldrig upprepas. Kanske ska skrivas med ett M, by the way???

Kicki! Peter är ju en "gammal" sportjournalist vättu. Fatta hur bra han låg till hos "svenska-Annika"!!!! Kan iofs ha berott på hans gräsöcharm... vad vet jag ;)

2010-07-31 @ 20:01:31
Postat av: Peter

Ja ja, mobba mig bara!!

2010-08-01 @ 19:05:00
Postat av: Peter

Vi gjorde en weekend i Stockholm senaste helgen (apropå stockholmsgrannen). Var på Djurgår’n - Häcken på Stockholms stadion (hur det gick ska ni som är så makalöst ointresserade av fotboll helt enkelt skita i), och bl. a en spökvandring i gamla stan. Vi var ett 20-tal personer med på spökturen, ett klientel bestående av en konstant pladdrande dam i medelåldern, tre fnissande tjejer från lägre tonåren och nedåt, en mamma med en femårig son och ett yngre par med ytterst svårbestämd könstillhörighet, men som jag antog måste ha förirrat sig från den samtidigt pågående Pridefestivalen. Resten var väl som folk är mest, och så vi då förstås. Guiden hette ”Mike The Poet”, en riktig djuping som berättade om spöken och vålnader som härjade i gränderna runt Västerlånggatan, på en något överdriven prosa. Till sin hjälp hade han två ”värstingar”, med svarta slängkappor och en för övrigt avskräckande uppsyn, som gjorde sitt yttersta för att skrämma skiten ur gruppen genom att bl. a hoppa fram bakom hörn i de trånga gränderna med öronbedövande galltjut, ivrigt ackompanjerade av de tre fnissande tjejerna som otroligt nog visade sig kunna tjuta med än högre decibelstyrka. Samtidigt lyckades de givetvis skrämma vettet ur turistande asiater med gigantiska kameror som råkade komma i vägen. Efter halva turen fick femåringen, knappast överraskande, kasta in handduken och ta sig tillsammans med mamman till lugnare områden. Vid foten av Lejonbacken vid slottet lyckades sällskapet även störa en ”A-lagare”, som dock inte blev ett dugg förskräckt. Han hade förmodligen redan sett det mesta av helvetet på jorden och brottats med värre hjärnspöken än vad teatergruppen kunde visa upp, och betraktade lugnt spektaklet med illa dold avsmak.

Efter avslutad spöktur satte vi oss på en bänk mitt på Stortorget med varsin glass och njöt av lugnet och stillheten. Trots att de små restaurangerna och kaféerna runt torget var fullpackade med folk märkte vi att platsen t.o.m. var tystare än en julikväll i Söderboda.

2010-08-02 @ 10:17:34
Postat av: Peter

Det blev visst lite långt det där... Men vad jag ville säga var att om någon får för sig att gå på spöktur i Gamla stan, lämna ungarna på Gröna Lund i stället. Hoppas det var lugnare i Oxelösund.

2010-08-02 @ 19:44:59
Postat av: lillasicka

Peter, du vet att vi väntar på "din blogg" va?!!

2010-08-04 @ 19:44:19
Postat av: Peter

Nej! Jag har inte tillräcklig disciplin för att börja blogga! När du skrev att det inte skulle komma något nytt från din familjs öden och äventyr på några dagar, tänkte jag att nu kanske vi kan härja runt några dagar på din sida. Jag bidrog med ett litet resereportage och tänkte att kanske någon annan skulle nappa och skriva om sin semesterresa... Eller varför inte slänga upp ett recept på kladdkaka... Men det verkar semesterstängt på de flesta ställen! När jag läste att ni skulle besöka Kolmården, fick jag en del skräckfyllda bilder på näthinnan: Vem i familjen skulle bli biten av den riksbekanta vargen? Kommer en giraff att sticka in skallen i er bil och tugga i sig solskydden? Några bilder sitter kvar på näthinnan som kanske inte lämpar sig i text på en sådan här familjesida... Men, vi väntar på ett fylligt resereportage så fort ni landat i sommarljuva Öregrund.

2010-08-05 @ 21:36:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0