Jessica är mitt förnamn...

och Envis är mitt mellannamn. Somliga skulle kanske säga att Tjockskalle är mitt efternamn. Jag kan i viss mån hålla med. Den elfte augusti ska vi springa "I formloppet" i Stockholm. Loppet är en mil. Hur mycket har jag tränat till det, kan man då tro??? Nada!!! Har knappt tagit ett steg på hela sommaren... Varför? Jaa, säg det. Lat! God mat! Varmt! Vin!! Bockön! Har inte ett skit att skylla på, men så är det. Ja, iaf. Nu är det ju då dags att ta tag i eländet. Jag slipper ju inte undan. SUCK!!
Så nu i kväll drog jag på mig träningskläderna och sprang 8 km på 55 minuter!!! Därav mitt mellan och efternamn ;) Duktig!!!! Tack mamma för att jag ärvde den envisa genen!!

Vad händer annars här på Brunnsgatan då? Jo, det har ju gått drygt en månad sen det stora bröllopet i Stockholm, ni vet. Jag kan säga att jag kan det utantill vid det här laget. Adrian kollar på det så gott som varje dag. Jo, jag spelade in sammandraget på ettan och den där lilla tuffa killen som annars kör cross och ska ha coola kläder, lika som store brorsan, han vill titta på den fina prinsessan Viktoria han :) 
En dag frågade han mig; --Mamma, vem ska du gifta dig med då??? Men jag är ju gift med pappa ju..
--Men nästa gång...? Hmm..
Det är bara Rulle som tror att han kan byta ut mig mot två tjugoåringar nu när jag ska fylla fyrtio!! Ja, nu var det sagt. Jag ska fylla fyra nolla. Hy haan, som Adrian skulle säga. Nu är det bara 80 år kvar tills man blir 120...
Och så var det ju det där med hur man ska "fira" att man fyller. Det man firar är väl att man hängt med ett år till. Fast alla vill vi bli gamla, men ingen vill bli äldre...
Jo, det där med kalas eller inte kalas? Åka bort eller vara hemma? Har man några vänner alls?? Kanske ingen som kommer ihåg... Jag minns min pappas gamla faster eller moster. Hon satte ut en annons i tidningen där hon avtackade sig all uppvaktning på födelsedagen. Sen satt hon och grät när ingen kom... Oj Oj..
Eller en arbetskamrat som satte ut en annons i tidningen då han fyllde 49: "All uppvaktning på min 49 årsdag undanbedes vänligt men bestämt" :)  Smart!! Då visste alla när det var dags för femtio...

Ja ja.. Det löser sig. Än har jag några veckor kvar att vara mellan trettio och fyrtio...

Igår fick jag mitt första getingstick sen jag var liten!! Gissa vad som hände?? Jag satte mig på den fan!! Vi skulle ta en tur med båten och jag ser en geting som kommer och blänger surt på mig. Jag lyfter på arslet för att ta av mig skon som jag sen ska mörda getingen med. Jag faller liksom tillbaka ner och då har den jäkeln passat på att lägga sig under min stjärt. Stackars geting, sa min man... AAAAAJJJJJJJJJ!!!!!! Vad ont det gjorde!


Kommentarer
Postat av: Malin Landberg Östhammar

din envisa rackare!! själv har jag inte heller sprungit som jag borde, suck :( hoppas ändock på att det ska gå vägen haha, kram till dig >3

2010-07-26 @ 09:53:22
Postat av: Kicki

Ja du vänner.....! Det finns bara en som är som du....man blir SÅÅÅÅÅ glad när man går in för att läsa din blogg å du har skrivit något. Lika roligt varje gång. Du kan verkligen skriva så det berör. Väntar som bara den å undrar NÄR din bok ska komma ut !!! ??? Är helt övertygande att det skulle bli en best seller...



Vad beträffar din kommande tretiotio-års dag så behöver du nog inte fundera på om du har några vänner.... utan om jag vore du så skulle jag fundera på var vi ska få plats någonstans för jag tror att många kommer att komma ihåg denna trevliga, roliga tjej. Tur at det inte var jag som satt mig på getingen (överkänslig som man är) för då hade jag garanterat fått ett extra arsel till hihi å det behövs verkligen inte. Tur att det inte blev så farligt iaf.



Kramis på dig.

2010-07-26 @ 10:00:44
Postat av: Peter

Ifall du skulle gifta dig en gång till... Vem fan skulle hinna ikapp dig och fria? Du skenar som en antilop, är förmodligen lika vacker som... Tja, som en Öregrundare i allmänhet. Men jag håller med Kicki, du skriver så att vi gärna vill läsa en BESTSELLER av dig. (Kicki, för fan, bara för att man kan dela på orden behöver man inte göra mellanslag). Jag bara skojade vakthalva!!! Hur fan gör man smileys? Det hade kommit ett sån't här annars! Ska gå på kurs hos Lill-Sicka någon dag. Om jag blir inslääpt...

2010-07-27 @ 00:00:26
Postat av: Kicki

Ja du Peter.....! Tyckte det såg lite tokigt ut.....men du förstod ju vad jag menade iaf hihi ;)



Ja en kurs hos henne vore bra. Är helt övertygad att du blir insläppt om inte insläpad :). Det är tur att vi har dig JESSICA. Kramis

2010-07-27 @ 11:20:57
Postat av: Peter

Tack och lov att du har humor, jäntbyting! Annars hade man väl fått gå med i Greenpeace för att komma in på driftområdet hädanefter! Hoppas att Lill-Sicka också har humor!!!???

2010-07-27 @ 19:50:15
Postat av: Lillasicka

För det första så heter jag Lillasicka och inte lill-sicka ;)

För det andra, tror ni att det här är ett chattforum??? :D

Aj löv ju!!!!

2010-07-27 @ 21:36:17
Postat av: Peter

Sorry! Kicki, shut the fuck up!

2010-07-27 @ 23:13:14
Postat av: Pia

HAHAHAHA!!!! Det va ju skitkul att läsa "chatten"! Det kan det väl få vara?? Håller med om att man blir glad när man snurrat in här och läst om era bravader... Kramar

2010-07-29 @ 09:43:35
Postat av: Lillasicka

Ja, men va faan då. Ingen mer som vill vara med och chatta??? :)

2010-07-29 @ 15:12:14
Postat av: pappa

jo jag hörde att din granne hade synpunkter på en del saker bland annat hundbajs på hennes tomt och att adrian störde henne med sin crossåkande stockholmsfjölar hur tyst är det där då ?

2010-07-30 @ 11:24:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0