Vi har gjort nåt vi inte får :o

Jo, det var dags för trackbyte igen, på Ackis, i tisdags. På måndagkvällen fick jag panikångest när jag tänkte på morgondagen; Det tar oss två timmar i bil in till Uppsala, det tar oss två timmar hem från Uppsala. Vi måste uppsöka en leksaksaffär, köpa korv på 79an och biltema, trängas med galna uppsalabor i trafiken. Varmt, svettigt, tjurigt, kissnödigt, hungrigt och åksjukigt...  Det tar tre minuter inne på självaste sjukhuset, vi betalar 115 kronor och gör dessutom jobbet själva. Dvs trackbytet.
Jo på måndagskvällen då, när panikångesten slog till som värst, kom jag på den geniala idén; Vi skiter i Uppsala. Vi gör trackbytet hemma!!!! Jag rådgjorde( heter det så?) med mina familjemedlemmar och inblandad assistent.
Nu var ju bara problemet hur vi skulle meddela sjukhuset. Vi hade tid kl 10.00 i Uppsala och jag visste att jag borde avbeställa tiden direkt på morgonen, så att någon annan kunde få våra tre minuter. Men jag var ju samtidigt rädd att dom skulle säga ifrån, så jag ville helst ringa när det var klart. Men nu är ju problemet det att vår son har börjat med väldigt lååånga sovmornar. Ja ja. Det löste sig tillslut, sa han som sket i slasken :D
Och bytet gick såklart riktigt bra! Det visste jag väl :) Vi är så jävla duktiga!!!!! Ja, sen var det borttagning av det halva gipset också. Men det var ju plättlätt. Så nu har vi en gosse som är så gott som spritt-ny.
Det är ju dags för knappbyte också förstås. Men det tar vi en annan dag ;)

Idag har gossen och jag tillbringat dagen tillsammans med Camilla, Philip och tusentals ( okej, lite överdrev jag väl...) andra badisar på Sunnanöbadet. Alltså, jag är rädd att jag börjar bli lite folkskygg vad gäller bad. Jag är liksom van att sitta där ute på min lilla holme, alldeles allena och plaska med fötterna. Nu skulle jag trängas och nästan knuffa mig ner till den pyttelilla stranden. Och så fort pojkarna hade lite kul ( okej, lite vilt, men....) så kommer en sur gubbe och gnäller. Precis när jag satt mig tillrätta och har perfekt utsikt på min lilla prins som badar med plugg och utan gips,  så kommer värsta badisen och parkerar en stor jäkla barnvagn EXAKT DÄR JAG SKA SITTA OCH GLO!!! Alltså, jag vet inte... Sunnanö är nog inte min grej... Men, Camilla! Vi hade en jätte mysig dag iaf, tillsammans med er!! Tack för det :)
Ja, just ja. Igår var vi ju också tillsammans med Philip och Camilla. Men då var det dags för Friskis & Svettis. Kl 18 var det " familjegympa" Alltså man gympar tillsammans med sitt barn. Gick väl sådär... Hmm.. Varför är jag inte förvånad?? Ledaren kom fram till mig efteråt;-- Misströsta inte. Det kanske går bättre nästa gång... Vad menade hon med det??? ;)  18.30 var det "vanlig" Friskis. Då hade vi hyrt in Julia som barnvakt till våra små spjuvrar. Hon fick höra både det ena och det andra :D   Philip träffade en liten pojke, och frågade honom var han bodde. --I Uppsala, sa pojken. --Jaha, sa Philip. Jag bor i Sverige jag...   Tror att Camilla får ha en liten geografilektion med den gossen, jag...

Hej på Er!!

Kommentarer
Postat av: Lise

Ni är så duktiga!



Vi kommer till Öregrund snart! Ska göra affärer på Gräsö. Hoppas att vi kan ses då!



Kram

2010-07-08 @ 10:07:58
Postat av: Jessica

Jag börjar oxå bli folkskygg! Orkar inte med sand på handuken,i kaffet,i tidningen. nej,strandlivet är førbi.Ser nu efter hus lite avsides! Vill inte bo mitt i stan. Kanske har ett på gång.Jättefint å dyrt! Svar på måndag.

2010-07-10 @ 22:14:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0