Men guuuuuuuud vad länge sen...

F´låt.. Och nu är det ju fotbolls VM också, så nu kommer jag ju absolut inte ha tid att skriva. SKOJA!! Min vän Peter tycker att jag är fullkomligt hopplös som inte behagar titta när en massa vuxna karlar springer på en väldigt ansad gräsmatta för att jaga en boll. Jag har aldrig riktigt förstått varför man inte kan ge dom en varsin boll. Då slipper dom ju åka världen runt för att bråka så där.. Så gör vi ju med våra små barn. Jaja.. En vacker dag kanske jag också sitter klistrad framför TVn och glor på allt från Wimbledon till hockey.. Knappast troligt, men blir det sju torsdagar i en vecka så...
Ja, vi har ju hunnit vara i Östergötland också, gossen och jag. I fem dagar var vi hos kompis Marika. Hon bor tre mil efter Norrköping. Så dant, så dant som dom säger på det språket :) Istället för "bilen" säger dom bejlen. När dom ska säga vin säger dom vejn. Kul språk! Dessutom sa Lina, sex år till mig: --Du är vuxen, fast du är så liten. Du är ju lika liten som en vegetarian :)  Hmm.. Undrar vad hon menade med det?? ;)
Ja, vi har iaf haft några jätte trevliga dagar där nere!!! Marika och Fredrik har ett så stort hus, att när man ska dammsuga måste man byta kontakt till dammsugaren efter varje rum!!! I vårt hus räcker sladden runt hela huset. Suck! Nej, jag tror inte att vi har speciellt lång sladd till vår dammsugare. Deras tvättstuga är som halva vårt hus. Nej! Jag är inte ( speciellt) avundsjuk. Nej då. Tids nog så...

På tisdagen åkte vi iaf hem från Norrköping, jag och Adrian. Vi var väl hemma ca 17 tiden. Jag städade ur Marikas mammas bil, som jag hade haft ner dit ( en annan historia) sen åkte jag och lämnade den. Jag tog en promenad och var väl hemma halv nio på kvällen. Tanken var att jag i lugn och ro skulle få packa upp, medan gossen sov. Men varför ska någonting någonsin bli som man tror och vill????? Neej då. När jag kommer hem sitter gossen och hans far på soffan med inte glada miner. Gossen har ramlat ner från studsmattan ( jo, vi har nät!! Men det ligger i brygghuset!!) och har väääldigt ont i vänster arm.. Jag ringer barnakuten i Uppsala. Telefonsvarare. Jag ringer 1177 ( sjukvårdsrådgivningen) Väntetid 35 minuter. Ger gossen alvedon. Ringer Östhammars sjukhus. Åker till Östhammars sjukhus. Mera smärtstillande. Mitella. Akademiska sjukhuset. Morfin. Gips. Röntgen. Armen av i nedre delen av överarmen... Hmm.. Hemma 04.30 på onsdag morgon. Gääääsp!!!! Med en Adrian i gips, igen.. September 2008 var det sist. Då bröt han samma arm, fast då radius och ulna= underarmsbenen. Denna gången ramlade han på kökströskeln.
Nej, men det är ingen fara. Det är ju bara sommar. Den sommaren som Adrian skulle kunna få bada för första gången på fem år. Den sommaren då vi kan "plugga igen" tracken. Jag menar sommar. Varmt, klia, sandlåda, cross, cykla, hoppa studsmatta ( ironi) Ja, men varför inte??? Vi tar väl det också.
Jag är iaf glad att inte mormor hämtade riset och drog ner byxorna på mig. Eftersom hon hade köpt ett nät till gossens studsmatta för ett par tusen kronor för att han inte skulle ramla ner och bryta.... Jag vågade inte ens svara i telefonen när hon ringde. Jag tvingade Adrian att svara. Tänkte att det skulle hinna lägga sig lite om det kom från honom, liksom.. Men, hon är snäll min mamma. Hon sa inte ett dugg!! Hon vet ju förstås att jag mår dåligt ändå..


Passar på att låna badkaret ;)



Läskiga djur!! Bäst att fly :)



Glad kille som får åka lastmaskin med Tony!!



Bada hann vi med också!



Jack i plurret!!



Höns och ankor ville ha mat!






Marika hämtade pållarna..



--Mamma ska knäppa kort på oss..


--Men stå här då!!!


--Titta på mamma nu då. Hon ska knäppa kort på oss!!!!



Fina Lina på cykel :)



Tre andra kompisar vi hejade på ;)



Coola Klasse :)



Tror ni inte att det fanns en cross också???? Joho då! GLAD Adrian!!!



Och här är en trött kille på onsdag kväll. Armen i blått fint gips...

 






Kommentarer
Postat av: Jessica E

Gipsad arm i sommar,åh,nej! Imponerad över din positiva hållning.

Men helt otroligt att ni kunde bada redan... Vi har just fått gröna träd! Ser ju inget annat därför tror jag att det är normalt.

Emil fyllde 9 år igår, stor kille!

Ha en fin helg!

2010-06-12 @ 21:58:05
Postat av: Peter

Härliga bilder! Ifall Adrian skulle bli storstjärna i fotboll (kan förstås bli knepigt med en sån morsa)kommer han att bli alla paparazzis dröm. Han kommer glatt att släpa fram allt från nuvarande flickvänner - och före detta - till materialförvaltarens mormor så att fotograferna blir nöjda. Jag tänker inte skälla... Men jag har för mig att jag varnade för bristerna på studsmattan vid ett tidigare inlägg. Men det går ju knappast att klaga på dramatiken, på den här sidan händer det grejer!

2010-06-13 @ 15:53:19
Postat av: Lillasicka

Förutom spindelmannen, crossåkare, döskalle och polis, så ska han faktiskt bli fotbollsproffs!!! Och det beskyller vi familjen Edvardsson för :)

2010-06-13 @ 17:23:21
Postat av: Lisa

Hela sommaren framför sig med gips. Stackars Adrian!

Krya på han.

Tur att din sida finns att läsa nu när det är fotbollstråk på TV. Här kan man få det mesta från tårar till skratt.

Vilken härlig resa ni verkar ha haft. Nojjköping för kyven. Kommer ihåg att jag gillade det barnprogrammet. Jalle, Julle och Julius.

Ha det bra, kexchokla.

2010-06-13 @ 20:20:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0