Hej Hej!

Hemskt mycket Hej!

En liten uppdatering kring läget på Brunnsgatan;
I måndags trotsade vi vädret och drog till Furuvik. Jag, Julia och Adrian. Regnet hängde i luften på morgonen när vi skulle åka och det var riktigt kallt. Jag försökte övertala gossen att vi skulle ställa in. Men har man lovat så har man.. Vi packade ner vinterjackor och regnkläder. Burr! Betala flera hundra för att gå och frysa och bli blöta :(  Men(!!) så fort vi kom fram sprack det upp på himlen och vi fick en jätte fin och skön dag.
Fördelen med att åka en dag med förväntat dåligt väder var att alla andra barn hade låtit sig övertalas av sina mammor och pappor att ställa in. Vi var alltså nästan helt själva på Furuvik :) Super!! Jag satsade tre hundra kronor på att försöka vinna en såån stoooor chokladkaka, ca 2 kg.. Men jag börjar misstänka att Viktväktarna varit med och sponsrat och bara ger mig nitlotter. Hrmf! Ja ja. Lika bra kanske. Har man ätstörningar så har man! Liite tur har jag ju dock, eftersom jag kan springa över till "lilla grannen" och sno Plopp när sockerbegäret  blir för starkt. Julia gick nämligen och vann. Typiskt!

I tisdags var det dax för röntgen av den "blåa armen" Och det gick bra. Den läker som den ska. Pust! Nu måste vi bara få gossen att hålla sig någorlunda lugn i några veckor-månader till för att armen ska få bli helt bra. Inte ett helt lätt arbete..
Efter sjukhuset begav vi oss till Gränby. Gossen hade bestämt sig för att klippa av sig sin blonda kalufs. Det ångrade han väldigt fort då den mycket( enligt Adrian) elaka, hårdhänta, manliga frisören tog fram sin KAM. Och när jag säger kam så menar jag inte en sån kam med en centimeter mellan taggarna. Det var mer likt en luskam. Adrian SKREEEEEK som en stucken gris!! AAAJJJ vad ont det gör att kamma ut ett hår som typ aldrig sett en hårborste, som innehåller lite intorkat dregel, vällingrester, skorv och lite annat smått och gott. Att bryta armar eller ta elaka sprutor är ingenting mot att gå till frisören :) Stackars lilla Tuss..
Men ut kom han med en cool frisyr som kräver en halv burk vax om dan. Noga ska det va!!
Bild kommer sedan :)

I torsdags tog jag båten och drog ut till Bockön och klippte det väldigt långa gräset. Fick tillkalla hjälp dock. Nej, inte med gräsklippningen. Den fixar jag. Men det första jag upptäckte var en död råtta i slasken i köket. Kan förtälja att det inte luktade jordgubb i stugan!! Blääää!! Tur att vi har Sören som granne ute i skärgården;) Han fick leka tuff machokille och komma och bära ut eländet.

Nej, nu är det dags att ta emot lillprinsen som har varit hos Edvardssons i helgen :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0