Härligt väder :)

Vad glad man blir (inte man, jag) när solen skiner :) Enda nackdelen är att man(inte man, jag) ser att städerskan har sagt upp sig. Damm, flottfläckar, och allmänt smutsigt.. Men fördelarna väger upp nackdelarna!
Jag skulle ta en promenad i solen tänkte jag, men David hade druckit upp den sista mjölken så jag fick ta grädde i kaffet i morse. Det gillade tydligen inte magen min. Jäklar anåda!! Jag hann bara ut från kvarteret, sen var det bara att vända, knipa och springa (hur man nu gör det när man håller på att Sk-a på sig)
Ja, ja nog med skitsnack! Det såg nog ganska roligt ut för grannarna iaf :) Kul att man kan glädja någon på lördagsmorgonen..
Sen fick jag med mig Julia ut på en långpromenad runt "Fursudden", utan magknip vill jag säga. Tur!

Jag hann inte mer än hem så var Rulle taggad att prova sina nya skidor!! "Mallig kille 70", skulle Julia ha sagt. Det blev hela tre varv i spåret!! Så idag har jag fyllt motionskontot för ett par dagar :)
Jag frågade om vi inte skulle satsa på Vasaloppet nästa år, men Rulle tyckte att jag överdrev. Varför?

Så var det de här med Julia. Jag har en positiv och en negativ sak att förtälja. Vad ska jag börja med??? Okej, det negativa. Hon har ju som bekant fyllt arton år. När man är arton år kan inte föräldrarna(eller morföräldrarna) bestämma vad man(inte man,Julia) får göra och inte göra. Ni ska veta att jag hotat, mutat, tjatat, föregått med gott exempel, ja, gud vet allt. Det hjälpte inte. Hon har piercat ögonbrynet... Så. Nu har jag sagt det. Jag vet. Det är förjävligt!! Hon funderar på att byta bena i håret när mormor kommer och hälsar på. Gör det, sa jag!
Farmor sa; Men ska du inte ha en i läppen också?? Suck!!
För att lindra klangen av det negativa nu då. Julia har klarat TEORIPROVET!!!! :D Såå duktig! Jag har lärt ná allt jag kan ;)
Igår när hon kom hem från Falun fick hon åka till Edvardsson, där Adrian befinner sig just nu, och hämta ett paket. I paketet låg en nyckel!!! Vi har jobbat som små blådårar den här veckan och gjort stugan inflyttningsklar!!
Det är så fint! Jag ville inte "gå hem" igår kväll.. 

Träffade två gossar uppe vid elljusspåret idag. Den ena sa; --Hur hinner du skriva sååå mycket på din blogg?? Nej, men tycker du att jag skriver så mycket?? sa jag.. --Jaa, för det tycker min mamma också :) 
Man får inte glömma att små grytor har väldigt stora öron!! :)

Kan ju säga att det inte tar så många minuter att sätta sig ner att skriva. Det som ska komma ur huvudet, det kommer liksom av sig självt.. Inget manus precis.

Trevlig lördagkväll :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0