Det blev ju fint väder ju...

Ja. Jag hade ju tänkt att dra ut till ön om vädret skulle vara bra. Vilket det inte skulle vara, men blev ändå. Krångligt?
Ja ja.. Vi är barnlediga denna helg så vi har passat på att dricka vin och slarva ute till sena natten!! Vi blev bjudna på grill hos Anniki, Joakim, Charlie och Oopsi. De två förstnämnda är människor. Charlie är en vacker ara ( heter det så??)  Iaf en blå-gul papegoja som uppför sig som en trotsig treåring :) Oopsi är en jycke.
Trevligt trevligt var det!!! Trötta idag!
Idag har vi haft uppsala-främmande. Pia, Bojje och Staffan. Det är crossmänniskor som gärna vill komma ut och pilka lite strömming ett par gånger om året. Idag blev den första turen. Vi var fem personer och vi fick sammanlagt TIO strömmingar!! Mycket va?? Nehej?! Men vi hade några trevliga timmar på sjön!!
Igår var det dags för gossen att gå på 5 årskontroll. Han fick rita trianglar, hoppa på ett ben och få en elak spruta i armen!!! Oj oj. Mamman hade inte läst pappret ordentligt och hade inte förberett gossen på att tanten skulle komma med den låånga vassa nålen. Aj Aj Aj! Den killen var arg kan jag förtälja!!!! Han vrålade som en stucken gris! Det måste ha hörts halvvägs till Östhammar och jag låg på minus i säkert en kvart, tjugo minuter efteråt.
Nu ska vi slöa i soffan och sova tidigt antar jag.. Adrian kommer vid tolv i morrn och lär ju vara full av fart som vanligt :)






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0