GRATTIS ADRIAN 5 ÅR IDAG!!!!!

Ja, kan ni fatta?? FEM år är vår lilla skitunge nu. Det är helt otroligt :)
I morse fick han så äntligen sin nya cykel. Som han väntat!! En svart cykel med döskallar på och en lysgrön hjälm med en drake ( eller var det en orm??) på :)   Av Julia fick han en radiostyrd bil och av David motorcyklar ( vad annars)
Nu var det meningen att vi skulle bli inlagda idag för sklerosering i morgon. Bra planering av sjukhuset va??? Vi har bestämt att vi kommer tidigt i morrn bitti istället. Man ska väl för tusan få slippa ligga på sjukhuset på sin femårsdag, om det är möjligt?! Så i morgon 05.30 sitter vi i bilen på väg till sjukhuset istället. Mamman får väl lov att packa ner alla grejer idag. Hoppas nu att denna behandling går lika bra som sist. Då märktes det knappt på honom.

Idag har jag och Camilla sprungit knappa sex kilometer :) Det gick riktigt bra, fastän jag levt i sus och dus de sista dagarna. Ätit för mycket, druckit alldeles för gott och knappt gått en meter på några dar.
Jag har faktiskt börjat med stegräknare (igen) Det är kul att se hur olika ens dagar kan se ut. Mitt mål är 20 000 steg om dagen. Man ska gå minst 10 000 på en dag, men helst 15 000 och då blir ju summan för mig såklart 20 000 :) Jag är som bekant lite fixerad av siffror och att ha koll på allt.
Jag har haft stegräknaren i en vecka nu och det minsta jag gått var i lördags ( och då åt jag som mest) 4857 steg (ca 3,3 km)  och det mesta var i torsdags 26 057 steg ( ca 18,2 km ) Kul va?? Tycker jag iaf!

Vet ni om att vi fick nya grannar i januari? På vintern ser man inte varann så mycket av nån anledning, men nu när det är vår så märks det så tydligt. Iallafall på vår femåring :) Det första han säger när han vaknar är -- Får jag gå till Ambergs?? :)  Dom heter Ahlberg, men det är lite svårt med L ännu så länge. Igår när vi kom hem från Theodor på kvällen säger han. --Får jag gå till Ambergs? För annars får jag ju aaaaldrig se dom :(
-- Neej, sa jag. Vi ska sova. Då upptäckte han ett täcke som var deras, hos oss. Jag måste bara gå över med det här.
45 minuter senare fick jag gå och hämta honom... på studsmattan deras :0  Suck.

Hörrni! Nu ska här bakas sju sorters kakor och skuras golv!! SKOJA!!
Vi hörs!!

Kommentarer
Postat av: Lise

Hipp Hipp Hurra för Adrian i dag!

Hoppas du får en fin dag!

Kram från Amalia,David, Lise och Isbel

2010-05-04 @ 13:39:16
Postat av: Peter

När jag fyllde fem fick jag en kurkbyssa. Ett leksaksgevär där man drog tillbaks någon sorts mekanism under pipan och laddade med två korkar. När man tryckte på avtryckaren flög korkarna ut 20 cm, de satt nämligen fast i varsitt snöre. Efter att ha skurit av snörena med bulljongarn flög de åtminstone ett par meter. Det var den tuffaste leksaken i Söderboda 1961.

2010-05-07 @ 18:45:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0