26 november idag...

och redan vinter!! Asså.. Liite tidigt väl?

Idag har Julia och jag varit på återbesök på sjukhuset. Nej, det går ju inte riktigt som vi vill.. Fortfarande hög i sockret. Nu ska hon iaf pröva att byta ut det långsiktiga insulinet Levemir till ett annat insulin som heter Lantus. Det ska tydligen räcka några timmar till. Levemiret vill gå ur kroppen strax före middagen och då blir hon hög.. Ja ja, får se om det hjälper. Alltså om jag är less.. vad ska då inte hon va..?? Helvete!!

Lite julklappsköp fick det bli idag också. Egentligen finns det faktiskt inga pengar till sånt just nu. Vi skulle behöva stoppa varje liten krona i det här förbaskade huset som är 14 grader "varmt" på mornarna. Men de stackars stackars barnen som inte har alls några prylar måste ju få tindra med ögonen den 24e december. Så är det ju. Vare sej man har råd eller ej.. Suck.
Men den lilla gossen som var hemma och vaken när mamman kom hem hotade med att flytta hemifrån om han inte fick öppna sina julklappar redan idag. Han hade absolut ingen lust att vänta tjugosju dagar till :) Han som absolut inte har en enda liten leksak att leka med :)
Men i år blir det faktiskt inte så många julklappar, försökte jag förklara för Adrian häromdagen, eftersom vi ska köpa ett Nintendo Wii till hela familjen i julklapp.
--Men, det gör inget säger gossen glatt. Tomten kommer ju med allt jag önskat mig...
Och då ska jag bara förtälja att han kryssat i ALLT ( utom de rosa sidorna) i ALLA kataloger som kommit. Nej, förresten. Fel. På slutet blev det så jobbigt att kryssa så nu har han lärt sig att skriva "ALLT" istället. Så nu står det "ALLT" på alla sidor i leksakskatalogen. Hmm.. Nån som har ett förslag på hur vi ska lösa detta nu då..?? Varför i hela helvete hittar man på nåt så löjligt som Tomten??? Varför ska han få hela äran?? Han lägger ju inte ut en krona...





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0