Jaha, 1a november idag..

Och då är det bara knappt åtta månader till midsommar :) Det känns ju bra iaf!
 
Idag blev det en tur ut till Bockön för att städa ur stugan inför vintern. Jo, jag har ju försökt förut med detta arbete, jag vet. MEN, nu tvingade jag med mig mannen min. Och det var väl en jäkla tur det, för i den andra sängen låg en råtta ( okej, mus. Råtta låter äckligare och coolare) till. Under kudden. Blää och fyy faan!!!! Och som om det inte var nog med det så fanns där rejält med likmaskar. Som troligtvis hade en trevlig måltid på den stackars döda råttan. Mannen min gjorde en brasa på ängen vid sjön, där vi eldade upp alla sängläder. Sen blev det storsanering av hela stugan, med ytsprit överallt. Jävlar den råtta eller minsta skit-mus som tar sig in i min stuga i vinter.. Den blir det synd om. För nu är det RENT!!!


Ja, nu står sängarna på högkant för att inte råttjävlarna ska kunna bädda ner sig :) Ha Ha!!

Men i vår ska jag se till att väggar och golv tätas!! Jag vet inte hur mycket pengar jag lagt ner på diverse råttgift, pipdosor och råttfällor, bara i år. USCH!!

Annars då?? Jo, i lördags åkte vi till Gimo och badade. Jag, Julia och Adrian. Det går så himla bra att bada med pluggen! Kan säga att vi fått ett "nytt liv" när det gäller vatten :) Förut fick jag bära gossen hela tiden, en bra bit ovanför vattenytan. Ständigt livrädd att han skulle få in vatten i tracken. Nu badar han (nästan) som vilken unge som helst :) Underbart!!!
Philip kom också till simhallen, så killarna fick bada en stund tillsammans. Galningar!! Philip är mer under vattnet än ovanför. Så där ligger Adrian i lä ;) Men kul hade dom..

I fredags var Philip här och lekte på eftermiddagen. Då fick dom en ny kompis som dom tillbringade flera timmar med; Birgitta Dahl.. Killarna hjälpte henne att elda i skogen utanför vår gård. Finns nog inte ett träd som inte fått smaka på Adrians såg och blivit av med en kvist eller två. Hur dom slet och jobbade:)  Så nu är båda två bjudna hem till henne nästa gång hon är i stugan. Trevligt med grannar :)

Usch, i morgon ringer väckarklockan min 05.10  Jag och Julia ska vara i Uppsala kl 8.00. Och hon ska vara fastande. Jag får lov att smygäta innan hon vaknar ;) Annars tvingar hon mig att sympati-fasta! --Får inte jag, ska inte du.. :)

Håll nu tummarna för att allt ska flyta på så kanske vi har tur att komma hem redan på torsdag..? Säkert inte, men man vet ju aldrig ;)
På fredag morgon åker Rulle till Gotland för att vara med och serva ( heter det så??) på Gotland Grand National. För de som inte vet så är det då drygt 2000 galningar drar iväg på crossmotorcykel i ca fyra timmar i lervälling och annat mysigt.. Ja ja.. Mest killar antar jag..?


Så här fin dag hade vi iaf idag.. trots råttor..



Pappan tankar båten, mamman packar i båten, gossen..äter.. middag??



Styr med...


..tungan :)






Ja, liite småkallt var det faktiskt..



Fiiin!!!



Stugan våran :)



HÖST!



Aj löv it!!



Novemberkase



Är det vackert eller är det vackert???











Kommentarer
Postat av: Malin Landberg

Vilka härliga bilder från ön. Snart midsommar :) tur att det är nån som har kollen :):) sköt om er!

2010-11-02 @ 17:16:21
Postat av: Peter

Det synns när du är fotograf! Bilden på dig är lite "jpeg-blurr" Undrar ändå om det hjälper att stjälpa sängarna så där? Jag tror att rådisarna skiter fullständit i om de ligger horisonellt eller vertikalt, samtidigt som de avlar fram nya kullar som ställer till trassel för er nästa vår! Men jag håller tummarna för att du har uppfunnit ett nytt råttknep!

2010-11-06 @ 19:15:38
Postat av: Peter

FULLSTÄNDIGT! I normala fall är jag en jävel på att stava!!! Ha en bra helg Lilla-Sicka, och jag väntar tålmodigt tills ni öppnar dörren till stugan ute i världens vackraste skärgård någon gång i vår och berättar hur det gick med era inneboende (icke betalande) hyresgäster.

2010-11-06 @ 19:23:26
Postat av: Peter

SYNNS! Jag såg inte det! Nej nu jävlar lägger jag ner!!!

2010-11-06 @ 19:24:43
Postat av: Lillasicka

Jaa du Peter.. Nu vet jag inte vad jag ska säga. Fullständit och SYNNS??? En jäkla tur för dig att (troligtvis) inte Annika Persson läser denna blogg :D Men.. Lördagkväll? Whiskey??? Hmm..

2010-11-06 @ 23:24:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0