Hej Hej Hemskt mycket... Löv!!!

Ja, det är gång numero tre jag krattar av hela framsidan. Jag vet. Man kan vänta tills alla löv har fallit. Man kan göra så, men det är inte rätt :) Och jag är ju som sagt var den där knäppa sorten som faktiskt gillar att kratta löv. Jag gillar att göra fint. Det är lika på vintern. Jag älskar att skotta snö!! Förra året fick jag skynda mig jättefort innan Rulle kom och drog av all snö med traktorn. Nu vet jag att jag kommer få många erbjudanden om extrajobb hemma hos er. Tack, men nej tack :) Så mycket pengar har ni inte. Jag är dyyyr!

Idag har Adrian och Rulle tagit upp en av våra två båtar. Skönt att vi hann före snön i år!! Nu ska den minsann täckas på engång också. Det ska jag se till. Eftersom det är jag, och bara jag som får tillbringa veckor med att tvätta, rubba och vaxa eländet på våren :) Det underlättar mycket om den har fått vara under presenning hela vintern.

Visst ja :) Min bästa kusin Viveka från Nagu, Åbo skärgård i Finland, har varit här över helgen. Förutom att äta gott så promenerade vi faktiskt mer än 40 km från torsdag eftermiddag till lördag kväll. Kul när det kommer folk med liknande intressen ;) Hon fick även hänga med mig på Boxningen på torsdags kvällen.. Roligt!!!

Nu verkar det äntligen gå bättre för Julia med diabetesen. Men faan vad hon får kämpa! Denna veckan ligger sockret på mellan 5 och 15 och det är betydligt bättre än förr! Hoppas det fortsätter nu bara. Och som sagt var så ska vi ju tillbringa nästa vecka på sjukhuset. Hoppas att allt löser sig ( sa hon som sket i slasken) ...

På mornarna när Adrian vaknar kommer han och lägger sig i vår säng. I mitten. I morse låg vi och gosade, han och jag, när han vänder sig om och säger: Nej, nu ska jag umgås lite med pappa... :) 
Underbara skitunge!!!

Idag var han med mig och krattade löv. Han ser ut som en väldigt liten farbror med sin lilla lilla kratta. Rulle frågar honom; Jaha, är du här och jobbar nu?   -- Ja, jag behöver pengar... 



















Kommentarer
Postat av: Sunnanöborna

Härligt att höra. Då får vi nog avböja hjälp med löven :-) Dock är ju båten kvar i sjön....Om nu inte Adrian är för dyr.

2010-10-27 @ 18:00:52
Postat av: Malin Landberg

Underbart inlägg!! Trevlig helg till er alla och lycka till med Julia nästa vecka. KRAM :)

2010-10-28 @ 09:44:56
Postat av: Peter

Vet du? Ibland får jag bara för mig att du tammefan är knäpp! Snö! och Löv! Men du skriver så härligt att jag får väl helt enkelt ha överseende med det.

Hälsa "citatmaskinen" Adrian.

2010-10-29 @ 22:17:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0