Tjejmilen idag!!

Jajamensan! Fy faan! En mil är långt! Helst som det bara var uppförsbackar i år. Inga dåliga heller!! Typ 55% lutning heeela milen. Samma rutt som förra året, men bara uppför. Konstigt som tusan. Ja, inte vet jag. Ska klaga. En timme och tre minuter tog den iaf... Den långa milen.
För övrigt igår då så åkte jag ut till Bockön för att lägga ut mera råttgift och pip-dosor som inte råttorna gillar. Dom ska helt enkelt inte boa in sig i ens hus då. Som det står på förpackningen. Jag hade ju bara lagt ut en pip-dosa nere i vår stuga, plus råttgift så jag tänkte att jag skulle dammsuga ur där och ta ur alla nerpissade lakan ( Nej, inte jag. Råttan)  för att lättare kunna se i vår om det verkligen hjälpt med hela det stora artilleriet.
Modig som få, började jag saaakta men säkert dra av alla sängkläder, hela tiden beredd på att få se en eller annan DÖD mus sticka fram sin bleka nos. När jag närmar mig min huvudkudde ser jag blod på lakanet, både under och runt kudden. Hjäääälp!!! Det ligger nog nån död jävel där. Tar fram en sopsäck för att kunna kasta hela paketet. Alltså, jag är skitmodig nu!! Nej, inte skitnödig ( jo lite) SKITMODIG!!! Men jag tänker att jag ska slippa se liken, jag ska liksom dra ner hela bäddmadrassen och lakanet ner i säcken. Men då VIPS. KOMMER EN LIVS LEVANDE RÅTTA OCH SPRINGER RAKT EMOT MIG!!!!!!! Han hade säkert femtio centimeter mellan ögonen. Jag lovar.  Jag hör ett VRÅÅÅÅÅL ( tydligen jag) och rusar ut ur stugan. Inge modig längre. Skiträdd!!  Jag åker hem. Jag hatar råttor!!!!!! Alltså, Varför levde han??? Hade han haft en förlossning där, under min kudde, eller??? Varför i hela helvete finns det råttor? Varför kan inte min man åka med mig ut och spela allan?? Det är väl därför vi har våra män? Eller???
Många frågor-utan svar...




Två glada motionärer, innan start!!



Visst syns det att det är tjejer som varit här????



Så här gör barnen i Stockholm när deras mammor springer tjejmilen!

Kommentarer
Postat av: Kicki

Ja du tjejen....vad säger man....du är SÅ duktign å Ulla med. Det märks inte att du börjar närma dig trettiotio inte....Du får se till att du får med dig någon ut till bockön som hjälper dig med råttorna...tyvärr är jag ännu mer rädd än dig för de äckliga djuren...härligt att du kan ha ditt öppna hus hemma jag ber å dansar sol-dansen för fullt varje morgon för att vädret ska hålla i sig. Syns någon dag i veckan. Kramis

2010-09-06 @ 08:57:28
Postat av: Malin Landberg Östhammar

Fint foto på er. Jag tror nog att ni såg lika pigga ut när ni kom i mål!haha, ses på lördag vännen! kram :)

2010-09-07 @ 14:05:15
Postat av: Jessica

Synd att jag inte bor närmare. Min hundras användes till råttjakt för 100-tals år sen, men instinkten sitter i. Alla små gnagare lever farligt om hon är lös! Finns kanske någon hund i bekantskapskretsen som har samma egenskaper? Låna den i så fall.

2010-09-07 @ 20:15:21
Postat av: Peter

Fint reportage om Adrian i UNT. Mycket bra! Att han inte är, eller har varit, överbeskyddad av sina föräldrar har jag av någon outgrundlig anledning misstänkt ett bra tag.

Råttorna på Bockön? Kan du inte skaffa en katt?

2010-09-07 @ 22:11:38
Postat av: Lillasicka

Vi hade kattor! Men den ena (vår bästa "musjägare") fick svansen avsliten(hon talade inte om hur) och fick åka till katthimlen :( Den andra fick flytta till Söderön för att Adrian blev allergisk :( :(

Nu väntar vi tappert på att det ska komma kattallergivaccin :)

JAG SKA KÖPA RÅTTFÄLLOR!!! TIO STYCKEN MINST!! AAARRGHHH...... ;)

2010-09-08 @ 08:48:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0