Hemma igen.. :)

Ja, resan hem gick över förväntan. Gossen tyckte förstås att det tog alldeles för lång tid, men han var duktig ändå.. trots en viss åksjuka..

I några timmar tyckte jag det var alldeles underbart att vara hemma igen, sen föll jag snabbt in i rollen som lokalvårdare, mat-tant och tjat-och-gnällkärring. Nu kommer jag ihåg varför jag så gärna ville åka bort ett par veckor. Hur kommer det sig att alla sätter sig på sina fina rumpor så fort mamman i huset är hemma?? Ibland är det jävligt påfrestande att ha tusen bollar i luften samtidigt.
Men som Julia sa så har jag ju som sagt var haft semester i två veckor.. Okej, ska inte klaga. Hrmf.

Summa sumarum, har semestern varit väldigt bra och Adrian har lärt sig så många nya saker; Han kan simma under vattnet, dyka från kanten, handla själv på affären, säga We would like to pay och One orangejuice. Han kan säga V (som förr blev L) Och han är en rackare på att knyta nya sociala kontakter :) Innan vi hinner blinka så har han skaffat sig en ny vän, och som han dessutom kan prata precis som. Kämpebra!! :)
Vi har också lärt känna några supertrevliga människor; familjen Hällefors från Stockholm och familjen Mattson från Göteborg. Trevligt Trevligt!!

Får se om jag hinner lägga in några bilder nästa gång.. om någon låser upp kättingen som sitter runt foten ;)

 Ooops, nu ringer visst sovklockan!! Zzzzzzzzzzz..

 


Kommentarer
Postat av: Peter

Välkomna hem! I Öregrund är det svårt att springa vilse, och ännu svårare blir det med fotboja. Nu slipper ni mig i några dagar, idag drar vi till London. Fotboll, pubar, British Museum och kontroll ifall Big Ben visar rätt tid. Fotboll och öl,öl,ÖL. Halleluja!!

2011-04-14 @ 08:22:18
Postat av: Lillasicka

Hoppas på en intressant reseberättelse då du kommit hem!! :)

2011-04-14 @ 08:33:29
Postat av: Peter

Att försöka utforska London på tre dagar är som att gå en guidad tur på Stockholms slott och bara kolla in i städskrubben. Ungefär. Fotbollen var bra, ölen och fish 'n chipsen var som förväntat och kärr.. tjejerna handlade inte ett skit på Harrods. Måste vara något slags världsrekord!

Och därmed över till dig, Lillasicka!

2011-04-20 @ 18:04:59
Postat av: Lillasicka

Har fotbojan kvar.. är snart på banan igen!!

2011-04-20 @ 23:41:10
Postat av: Peter

GLAD PÅSK! på er alla som läser världens bästa blogg! Tills det att kärringen fått av sig fotbojan!

2011-04-22 @ 23:27:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0