Rosa svenskar på Teneriffa :)

Jaa.. Solen är stark här. Att man aldrig lär sig... Rulle har redan bytt skinn på flinten. Adrian stackarn skriker som en stucken gris då vi ska smörja, si så där fem, sex gånger om dan. Han har bränt armar, axlar och rejält under ögonen. Varsågod för framtida hudcancer... F´låt..
Idag var det då dags för den andra springrundan. Ja, jag gjorde en kortis i onsdags faktiskt. Idag skulle jag ju då springa i en halvtimme tänkte jag. Och springer man då en kvart åt ena hållet så borde det ju bara vara att vända åt andra hållet, så är man hemma efter ytterligare en kvart. Enkelt! = En halvtimmes springtur. Men... Jag vände ju då efter en kvart som jag bestämt.. Bara det att mina ögon som jag inte har i nacken hade inte riktigt registrerat vägen tillbaka. Så helt plötsligt gjorde jag en Rulle. Jag var vilse!!! Jag!! Alltså, jag som har NADA lokalsinne. Vet varken upp, ner, höger eller vänster. HJÄÄÄLP!! Och ni vet när man blir rädd så kan det hända väldigt konstiga saker. I mitt fall. Jag blev väldigt väldigt bajsnödig. Från noll till hundra på en sekund liksom.  Inte kul. Nej. HELVETE!! Antingen fortsätter jag springa med risk för att göra i byxorna eller så går jag sakta sakta och kniper väldigt hårt. Jag sprang! Jag gjorde inte i byxorna. Jag hittade rätt väg.. tillslut. End of story ;) Pust!! Hy Haan som Adrian skulle sagt.
Undrar om det finns GPS att köpa?
Vad roar vi oss med här annars då förutom att springa vilse?
Jo, klockan ringer (faktiskt) 07.55 varannan dag för mig och varannan för Rulle. Adrian sover som en gris till halv elva om vi inte ruskar liv i honom. Den som gått upp tidigt tar en motionstur ( vilse) och den andra gör frukost. Sedan äter vi tillsammans och sen är det dags för nästas motionstur :) Det är semester det ;)
Sen är det poolen eller havet som gäller några timmar innan vi gör lite lunch. Bada lite till efter lunch och sen kvällens höjdpunkt ( tycker Adrian ) Minidisco!!
Kvällen avslutas i lekparken med nya kompis Lou och sen vill Adrian somna på balkongen medan mamman och pappan tar en öl.
Kan livet vara enklare..?? Nej, troligtvis inte. Men inte skulle jag vilja ha det så jämt inte.. Ett par veckor så är man rätt nöjd ;)

GRATTIS Pappa förresten!! 71 år idag!!

KRAM

Kommentarer
Postat av: Malin Landberg

Låter som en underbar vistelse. Bara lata sig, äta gott och lite motion :) här är det bara grått grått och några plusgrader så njuuut på för fullt. Glöm inte solkrämen bara.. kram till er.

2011-04-04 @ 12:15:57
Postat av: Anna

Härligt:-) Ha de så bra å håll er runt hotellet;-)kramar

2011-04-05 @ 02:16:40
Postat av: Sofie Edin

Hahaha, så underbart kul du är! Jag hade definitivt gjort i brallan, dock efter att ha prövat båda metoderna. Ha så bra!

2011-04-05 @ 21:05:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0